Ads_700x200

środa, 23 maja 2018

TURNIEJ RYCERSKI czyli konkurs w 3 kategoriach: C#, C++, JAVA

Witam,

Niezmiernie mi miło ogłosić dzisiaj start KONKURSU zwanego turniejem rycerskim :) Wszystkie założenia i zasady konkursu opiszę tu na blogu poniżej, więc proszę się z tym zapoznać jeśli ktoś ma zamiar wziąć udział w konkursie. Zacznę od końca czyli powiem co można wygrać ;) Otóż wygrać może maksymalnie 9 osób (o ile znajdzie się tylu śmiałków wśród rycerzy). Każda z osób wygrać może programator ATB-USBasp ver 4.2 wraz z licencją na MkAvrCakculator ale także z pełnym pakietem komponentów dla Delphi "ATNEL USB PACK". Do konkursu może przystąpić każdy, nie ma żadnych ograniczeń wiekowych ;) kto czuje się na siłach. Uwaga poniżej zamieszczę dwa "krótkie" filmy wideo prezentujące sam konkurs, jego zasady ale też postaram się wyjaśnić sporo kwestii
technicznych, bo jeśli jeszcze ktoś nie widział "zajawki" konkursu - to pewnie mocno się zdziwi, że być może jest on zbyt trudny. Tymczasem na bazie już dotychczasowych poradników każdy programista znający swoje środowisko programistyczne, nie ważne czy to C Sharp, C++, JAVA a może Python. Nie ważne czy ktoś chce napisać oprogramowanie dla systemu Windows, Linux czy może nawet dla MAC OS albo na Androida ;) Dodatkowo zapewniam, że jeśli informacje przekazane w filmikach poniżej okażą się niewystarczające dla kogoś to serdecznie zaprasza do zadawania mi pytań, zawsze chętnie pomogę, doprecyzuję itp 

Jest pewien drobny niuans jeśli chodzi o wydanie przeze mnie werdyktu i oceny co do programów pisanych przez uczestników pod inne platformy niż Windows - ponieważ pewnie nie będę w stanie sam wszystkich sprawdzić czy na pewno działają zgodnie z ich założeniami. Ale nie ma obaw, tutaj podejdziemy troszkę płynnie do ocen i jeśli to będzie możliwe to poprosimy ew o sprawdzenie programów innych uczestników bloga, forum itp .. którzy np już posiadają programator ATB-USBasp v4.2 i znają się na Linuxie i mogą dokonać sprawdzenia. Tak czy inaczej na końcu decyzję podejmę ja osobiście. 

CZAS na wykonanie zadania od dnia ogłoszenia konkursu czyli od czasu ukazania się tego postu na blogu to 3 tygodnie. Tzn przez 3 tygodnie będzie można nadsyłać do mnie na maila: mirekk36@o2.pl swoje programy, chociaż jak znam życie to pewnie wszystkie serwery mailowe odrzucą załączniki z programami EXE nawet jeśli będą one spakowane do ZIP, RAR czy obojętnie czego innego. Zatem może będzie trzeba po drodze wymyślić jakiś inny sposób dostarczania - a może Wy coś zaproponujecie aby rozwiązać ten kłopot - zobaczymy.




Oto dwa filmy, pierwszy prezentuje zapowiedź konkursu zaś drugi to skrócone omówienie komend API w oparciu o dokumentację PDF, którą przygotowałem a jest dostępna do pobrania na stronie LINK.




poniżej zasady konkursu w punktach:


  1. Celem konkursu jest napisanie programu wykonywalnego na dowolną platformę, system operacyjny: Windows, Linux, MAC OS, WEB itp
  2. Programy mają być nadsyłane na maila: mirekk36@o2.pl (być może w trakcie zmienimy sposób nadsyłania) ale tylko i wyłącznie z pełnym kodem źródłowym, który też będzie można albo samemu zaprezentować także na www.forum.atnel.pl w stosownym wątku, albo też ja opublikuję kody źródłowe.
  3. Program ma za zadanie realizować chociażby najprostszą komunikację po I2C lub SPI przy pomocy biblioteki LibUsb0.DLL. W grę wchodzi również używanie trybu BitBANG za pomocą komend API dla pinów SDA i SCL, co zaprezentowałem w poradniku wideo o Delphi: LINK.
  4. Należy we własnym zakresie doczytać/poszukać w internecie i uruchomić bibliotekę LibUsb0.DLL dla swojego wybranego środowiska programistycznego
  5. Programy napisane dla Windows będą przesyłane do mnie do oceny, zaś programy pod inne systemy albo poprzez forum do innych użytkowników mający taki samy system aby sprawdzili albo też spróbujemy wspólnie na forum ocenić przynajmniej kody źródłowe i na tej podstawie będę na końcu podejmował decyzję.
  6. Założeniem było że z każdej kategorii może wygrać w konkursie maksymalnie 3 Rycerzy - ale jeśli np w danej kategorii nie znajdzie się nawet 3 śmiałków to wtedy nagrody rozłożą się na śmiałków z innych kategorii ;) 

Na koniec nadmienię, wiem i zdaję sobie sprawę, że strasznie ciężko jest pisać taki program "NA SUCHO" bez posiadania programatora ale mam w tym zakresie pewną propozycję. Jeśli bowiem któryś z rycerzy chętnych wziąć udział w konkursie, to proponuję normalny zakup programatora z naszego sklepu: LINK. Natomiast jeśli okaże się, że RYCERZ zwycięży w konkursie i wygra taki programator - TO !!! UWAGA !!! ... będzie mógł uzyskać ZNIŻKĘ 100zł !!! na zakup dowolnych produktów w naszym sklepie internetowym. Proszę pomyśleć np o ile taniej wyjdzie wtedy np zestaw ATB ;) ale nie musi to być zestaw - może to być Najnowsza przejściówka ATB-USB-RS232 lub cokolwiek innego a nawet kilka drobniejszych rzeczy w ramach 100zł - mam nadzieję, że to ciekawa propozycja ? ;)


Gdyby ktoś czegoś nie zrozumiał z tego co napisałem, to proszę ŚMIAŁO pytać - zawsze chętnie odpowiem ...

Niniejszym uważam TURNIEJ RYCERSKI za otwarty - do boju ;)

20 komentarzy:

  1. wystarczy wysłać zipa z hasłem: konkurs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj wysłać sam na swojego maila szczególnie jeśli jest na gmail.com - to zobaczysz co się stanie. Niestety próbowałem - jeśli jest hasło na spakowanym pliku to też zostanie odrzucony jako podejrzany - głupota ale prawdziwa - tak dzisiaj działają serwery pocztowe.

      Usuń
    2. Można zmienić rozszerzenie na txt a potem z powrotem na exe.

      Usuń
    3. Nic takiego się nie uda, zmiana rozszerzenia nic nie pomoże czy to na txt, czy na jpg, czy na png .... proszę spróbujcie sobie sami wysłać EXE albo spakowany exe ze zmienionym rozszerzeniem - no nie da rady.

      Usuń
    4. Fakt to już nie działa. Google proponuje Co możesz zrobić
      "Jeśli masz pewność, że plik jest bezpieczny, możesz poprosić nadawcę o przesłanie go na Dysk Google. Następnie można wysłać go jako załącznik z Dysku."

      Usuń
    5. O i przekazanie przez udostępnienie na własnym dysku google czy innego tego typu - to może być pomysł

      Usuń
  2. Wszystko idzie oszukać: pliki.zip.png

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałeś ? ;) bo ja próbowałem i to już dawno temu - więc zanim napiszesz pomysł - mówię spróbuj go przetestować wysyłając do samego siebie takie coś. Ten numer o którym piszesz też niestety nie przechodzi ... ale nie twierdzę, że być może nie ma jakiegoś sposobu - ja nie wpadłem jeszcze na taki - ale może słabo kombinowałem czy szukałem.

      Usuń
    2. Wyśle Ci w paczce do firmy na CD. Sprawdzony sposób.

      Usuń
    3. hahaha no tak to NAJPEWNIEJSZY sposób ;)

      Usuń
  3. Folder z plikami pakuje za pomocą programu 7zip. Ustawiam hasło do archiwum i co ważne zaznaczam opcje szyfrowanie nazw plików.
    Przykładowe archiwum pliki.7z zmieniam nazwę na pliki.7z.jpeg
    Działa na gmail.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolega poczyta to co wyżej odpowiadałem, na takie propozycje - ze to niestety lipa .... no nie mogę 100 razy tego samego powtarzać - przepraszam (jak chcesz zobaczyć dlaczego to poczytaj kilka odpowiedzi wyżej ok?)

      Usuń
    2. Ale ja to sprawdziłem i działa, chodź dysk jest lepszy.

      Usuń
    3. Nie obraź się ale spoglądasz na problem troszkę przez czubek własnego nosa ... na zasadzie "jak u mnie działa" to znaczy że u innych MUSI działać. A tak nie jest - zapewniam cię, większość serwerów to wywala - mój w kei.pl też ... A chodzi przecież o sposób - żeby KAŻDY mógł przesłać bez problemu - prawda?

      Usuń
  4. Gorzej jak ktoś ci wirusa wyśle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dobrze ale nie schodźmy na dziwne poboczne tematy bo to strata czasu

      Usuń
  5. Mirku mam takie pytanie. Czy jeśli wygram, to czy istnieje możliwość zamiany zniżki w wysokości 100 zł na zwrot pieniędzy za programator (66 zł)? :) Wiem, że to troszkę taka "cebula deal", ale praktycznie posiadam już wszystkie moduły z Twojego sklepu, po za nowym programatorem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wielu przyczyn w tym księgowych, skarbowych - jest to niemożliwe - przykro mi ... to tylko taka moja była luźna propozycja bo to akurat moglibyśmy zrealizować ten bon na 100zł

      Usuń
    2. A mnie nawet nie stać na ATB :(

      Usuń
    3. A kto ci każe kupować ATB ? Wpadłeś tu pomalkontencić ?

      Usuń