Ads_700x200

czwartek, 25 kwietnia 2013

ENCODER AVR - Callbacków ciąg dalszy cz.2

Witam,

Troszkę to trwało, zanim przygotowałem kolejną część poradnika jeśli chodzi o prezentację podstaw związanych z obsługą, rejestracją, zastosowaniem callbacków, ale w końcu nadszedł czas ;) Dzisiaj chciałbym poruszyć ważny temat jakim jest REJESTRACJA Callbacków ale takich, do których możemy przekazywać argumenty. Co więcej, przedstawię także jak przygotować sobie zdarzenie, które będzie korzystało jednocześnie aż z dwóch niezależnych od siebie callbacków. Wyjaśnię zatem zalety wykorzystywania takich mechanizmów we własnych programach i mam nadzieję, że uda mi się również ciebie zachęcić do tego abyś od dzisiaj wciąż myślał o callbackach i je stosował we własnych projektach. Tyle, że jak to u mnie bywa, znowu zachciało mi się przedstawić niejako przy okazji dosyć ciekawą obsługę takiego typowego enkodera. Uznałem, że zagadnienie to idealnie będzie się nadawać do tego poradnika, tak aby przy okazji callbacków jeszcze mieć coś gotowego dla każdego czyli bardzo fajną i przyjazną obsługę ENKODERÓW, przynajmniej tych służących jako pokrętła i klawisze w naszych urządzeniach. W sumie Enkoder to proste stworzenie, jednak jego poprawna obsługa niejednokrotnie nastręcza kłopotów. Dlatego myślę, że wybaczycie mi iż przygotowałem tutaj coś w rodzaju: "2 w 1" albo "all in one" ;) .... Jeśli ktoś nawet do końca jeszcze nie zrozumie callbacków to przynajmniej skorzysta z tego poradnika w ten sposób, że dostanie fajną bibliotekę do obsługi enkodera, który przecież często bywa przydatny.



W związku z powyższym tym razem przygotowałem cały poradnik w postaci VIDEO, dlatego, że uznałem iż w ten sposób będzie mi łatwiej przedstawić kilka istotnych kwestii a szczególnie - precyzyjnie omówić kroki budowania programu. Zapraszam zatem do materiału filmowego w wersji HD na moim kanale youtube, tym razem to zaledwie 1 godzinka czasu ;)

Uwaga! ... w kodzie który pokazuję w filmie, jest mały błąd (pochodzi on jednak z oryginalnego kodu bibliotek) ;) związany z obliczaniem wartości rejestrów OCR0 lub OCR2 aby uzyskać częstotliwość przerwania 1 kHz. Ale w spakowanym kodzie, który można pobrać na dole artykułu, został on już poprawiony. Błąd znaleziony dzięki kolegom:  z naszego forum.atnel.pl Oto link do tego tematu: http://forum.atnel.pl/post35734.html#p35734



W przypadku pytań i wątpliwości odnośnie spraw technicznych, kodu - zapraszam do kontynuacji naszego wątku na forum, który prezentowałem tu w pierwszej części tego poradnika:


Przy okazji zapraszam do poczytania materiałów źródłowych na temat użytych kodów źródłowych ze strony:


a jednocześnie poniżej podaję link w postaci obrazka - do spakowanego projektu w ECLIPSE z całym omawianym kodem do obsługi callbacków i enkodera:


zapraszam do komentowania i pytań ;)

UPDATE! 2013-07-04

fajne uzupełnienie stricte obsługi enkoderów, inną i prostszą metodę znajdziecie na naszym forum, przygotowaną przez kolegę Antystatycznego. Zapraszam do przeczytania wątku:

http://forum.atnel.pl/post40823.html#p40823

;)

7 komentarzy:

  1. właśnie wczoraj doszły do mnie pierwsze enkodery AS5040 a tu proszę poradnik! mam nadzieję że znajdę tu co nieco dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mirek no rozwaliłeś mnie!. Ja myślałem że pociągniemy temat prosto i zrozumiale na forum, a ty tu lekcje zrobiłeś!:). Po prostu zjechałem z krzesła... Jesteś złoty... oby takich nauczycieli więcej!.

    Wojtek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie, hmmm tzn ... no nie wiem ;) jakoś tak samo wyszło, niechcący ;)

      Usuń
  3. Stary kocham cię !!!! Jesteś moją kopalnią wiedzy!!!! A tymi co mają za ciasne majty w ogóle się nie przejmuj - szkoda czasu :)
    DZIĘKI!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielki szacun dla Ciebie Mirku :-).........
    Nie tylko za ten poradnik, ale także i pozostałe.
    Nie przejmuj się "wirusami w siec" i rób swoje.

    Pozdrawiam Wojtek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Panie Mirku jeden z lepszych pana poradników tym bardziej ze podsunał mi pan swietny pomysł z tym enkoderem do mojego projektu przecież zamiast kilku przycisków mogę w menu ustawiac wszystko za pomoca enkodera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie jak mówisz, enkoderek może załatwić nam i uprościć wiele rzeczy. Ale polecam abyś koniecznie obejrzał moją całą najnowszą serię poradników o enkoderze i nieco innym podejściu, bo widzę, że obejrzałeś ten najstarszy. Zapewniam cię że warto obejrzeć te nowsze i działać PO NOWEMU ;) sam ocenisz zresztą.

      Żeby je szybko wyszukać pobierz sobie darmowy program AVPlayer i w jego szukajce wpisz ENKODER ;) zobaczysz jak łatwo wyszukuje się treści w moich poradnikach. Zobacz tu masz link do tego darmowego programu:

      http://atnel.pl/atnel-video-player.html

      Usuń