Ads_700x200

czwartek, 15 marca 2012

ECLIPSE - jak zmienić autora kodów źródłowych ?

Pewnie nie raz wielu ludzi rozpoczynających przygodę z Eclipse, nie mogło a czasem do dzisiaj nie może doszukać się opcji gdzie zmienia się nazwę czy też imię i nazwisko autora, kodów źródłowych, który jest automatycznie wstawiany razem z datą do nowo tworzonych nagłówków w postaci komentarzy gdy używamy kreatora plików *.C lub *.H. Powiem więcej, ja używam Eclipse od dawna a często sam łapię się na tym, że gdy mam doszukać się tej opcji to załamuję ręce, że znowu od początku muszę to sobie przypominać ;) (skleroza nie boli jak mówią) .... i doszukać się w gąszczu milarda opcji tej jednej konkretnej. Postanowiłem położyć temu kres! No może nie mojej sklerozie ale żeby na drugi raz po doszukaniu się tej opcji przed chwilą, nie narażać się już na taki stres - postanowiłem także dla siebie zrobić taki prosty poradnik jak tego dokonać. Poniżej znajduje się odpowiedź na to odwieczne pytanie, tak żeby każdy (nie tylko ja mógł sobie z tym poradzić w 5 sekund ;)



Wszystko przedstawia obrazek poniżej z ponumerowanymi dokładnie krokami, gdzie trzeba po kolei kliknąć, mam nadzieję, że jasno jest to przedstawione. W razie czego proszę pisać ;)

6 komentarzy:

  1. Można też tak:
    W skrócie do eclipse dodać parametry uruchamiania
    "C:\Program Files\eclipse\eclipse.exe" -vmargs -Duser.name="Jan Kowalski"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można jeszcze na kilka innych sposobów i to jak zwykle jest fajne w takich programach, ze każdy może wybrać coś dla siebie. A to co napisałeś z linii poleceń to chyba tak bardziej dla kogoś kto linuxa używa i ręcznie wywołuje eclipse ;) .... bo w Windows to "IKONKA + DWUKLIK" raczej.

      Usuń
  2. etam....
    jak ktoś "wyciąga" skrót do eclipse na pulpit to już dwa kroki od "linuksowego" hackingu ;)

    a poważnie to co wpisałem należy wpisać w skrócie do eclipse w polu "Element docelowy" modyfikując oczywiście lokalizację pliku eclipse.exe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja nie neguję w ogóle twojego pomysłu czy wykrytej możliwości ;) ... pewnie część osób z tego skorzysta. Ja jednak wolę sobie to raz na stałe ustawić - niż za każdym razem gdy wyciągam ikonkę na pulpit to pamiętać te parametry .... Każdy z nas ma inne przyzwyczajenia. A trzeci sposób, który też mi ktoś podpowiedział - to możliwość dotarcia do tej opcji przez okno dialogowe podczas tworzenia projektu. Jak widać siła w różnorodności.

      Usuń
    2. A po co w skrócie na pulpicie? Od razu w menusie Start/programy się to robi. Pewnie trzeba mieć uprawnienia administratora, ale przecież każdy windziarz pracuje na koncie admina ;-)

      Usuń
  3. Właśnie zacząłem przygodę z Eclipse i nie mogłem sobie poradzić z tym. Znalazłem sposób Kuby ale nie przemawiał do mnie, dzięki Mirku.

    OdpowiedzUsuń