Ads_700x200

niedziela, 15 stycznia 2012

Bascom + MkAvrCalculator = Integracja

Witam,

Chciałbym poinformować wszystkich użytkowników Bascoma, którzy korzystają z programu MkAvrCalculator, iż powstała właśnie jego nowa wersja build 58, która umożliwia pełną integrację ze środowiskiem programistycznym Bascom. Sam bym nie wpadł na taki pomysł, ale też nie mógłbym się dobrze zintegrować z Bascomem gdyby nie pomoc w tym zakresie Mark'a Alberts'a czyli twórcy Bascoma oraz pewnej zagranicznej firmy z zagranicy. W związku z powyższym, wszyscy otrzymują tę aktualizację bezpłatnie. Tzn z Bascomem działa zarówno wersja FREE jak również ta wykupiona/komercyjna. Pomimo tego że numerek jest inny bo 58.

pobierz program np tutaj: http://atnel.pl/mkavrcalculator.html




Dzięki tej integracji użytkownicy Bascoma otrzymują niechcąco:

1. bardzo wygodny interfejs do pracy z programem także avrdude
2. obsługę wszystkich programatorów jakie obsługuje avrdude
3. możliwość programowania zestawów ATB przez wbudowany programator na FT232R !!!
4. wygodny kalkulator fusebitów
5. wygodny i bezpieczny programator fusebitów

-------
  aktualizacja 2012-01-17

Ok, Panowie - jak coś to najnowsza wersja/odsłona zintegrowanego programy MkAvrCalculator i Bascoma daje dwie dodatkowe możliwości/opcje. 

Otóż wielu użytkowników oburzyło się, że jak to może być, że po wywołaniu programu MkAvrCalculator z Bascoma - nie dokonuje on automatycznie programowania wsadu i się sam nie zamyka ? Wink 

Ja myślałem że tak będzie lepiej - no ale nie ma sprawy - dla każdego coś dobrego, teraz jeśli podamy 4 parametry w ściśle określonej kolejności, czyli: 

{FILE} {CHIP} /AS /CE 

to program po odpaleniu się: 

1. sprawdzi jaki podłączony jest procesor 
2. odczyta aktualne fusebity 
3. automatycznie zaprogramuje wsadem procesor - parametr /AS (Auto Start) 
4. automatycznie się zamknie po zakończeniu roboty - parametr /CE (Close on Exit) 

oczywiście można np ostatniego parametru nie podawać jeśli ktoś nie chce czy przedostatniego - żaden problem. Ale jak już to muszą być podane w ścisłej kolejności 

poniżej filmik jak to zrobić i jak to działa: 



20 komentarzy:

  1. Bardzo fajna sprawa ale mam pytanie: posiadam zarejestrowana wersję "build 57", czy wersja "build 59" jest pełną wersją i nie wymaga wykupienia licencji?

    OdpowiedzUsuń
  2. Generalnie za przejście do nowej wersji powinno się zapłacić 40% pełnej wersji co przy starej cenie dawało 12zł.....

    ale pozostawiam tą kwestię w gestii użytkowników - na razie licencje od wersji build 57 będą normalnie działać do wersji 59 włącznie. Więc można pobrać i sprawdzić że działa. A jak się spodoba i przyda to wtedy warto dokonać opłaty upgrejdowej 12zł ;) wedle uznania. Jak mówiłem, tu nie chodzi o zarobek, bo przy tych cenach gdybym miał się utrzymywać ze sprzedaży tego programu to już dawno zmarłbym z głodu ;) .... rozwijam go w zasadzie nadal czysto hobbystycznie a symboliczne wpłaty motywują mnie do pracy dalej nad nim i dokonywania ciekawych aktualizacji

    być może pojawi się jeszcze integracja z programem MkBootloader ;) za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, wysłałem email :)

      Usuń
    2. ja za tą symboliczną opłate zaprgram musze naginać prawie 8h
      wiec jak robi pan go czysto hobbistycznie to nie zrobi pan go całkowiecie darmowym dla wszystkich

      Usuń
    3. A ty wiesz chłopie ile ja muszę naginać ? ile ja musiałem naginać godzin ??? dni ? miesięcy ??? żeby nie powiedzieć lat żeby ten niby durny mały programik napisać i rozwijać ? .... takim jak ty to i po 2 zł byłoby za dużo. Chcesz to jedź do Korei Północnej - tam będziesz miał jeszcze wszystko "po równo czyli ..." sam wiesz co.

      Ja jak byłem na bezrobociu to go pisałem i nikt mi nawet złotówki nie zapłacił za 1 godzinę pracy nad nim .... a ten się tu będzie użalał że za 8 godzin dostaje 45 zł .... to tobie się chłopie powodziło lepiej ode mnie ... i jeszcze narzekasz ? Widzę że całe życie tylko potrafisz narzekać zamiast wziąć się w garść..... Weź się do lepszej roboty ... naucz się czegoś nowego a nie smęć ... ja się wciąż uczę - żeby troszkę więcej zarabiać i nie marudzę jak ty ....

      Usuń
  3. mam pytanie:
    jeżeli wgrałem program i jest git a teraz chciał bym go usunąć co trzeba zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy w ustawieniach PROGRAMMER wybrać inny właściwy programator sprzętowy jaki posiadasz i już masz przywróconą konfigurację Bascoma. Program MkAvrCalculator więcej się nie uruchomii.

      Usuń
  4. Witam

    Mam problem, po zrobieniu wszystkiego jak w Twoim poradniku, skompilowania programu i próbie zaprogramowania NIC się nie dzieje tzn. nie pojawia się mkAVRcalculator :(. Mam najnowszą wersję BASCOM-a (2.0.7.5), najnowsza wersje mkAVRcalculatora (1.1.0 bulid 47) i Windows 7 64 bit Home Premium.

    Przy okazji napiszę, że po zainstalowaniu ECLIPSE, plugina i toolchaina jak w Twoim poradniku, tworze nowy Projekt w C, ale w liście gdzie wybiera się mikrokontroler NIC nie ma :(.

    Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc, mam 13 lat i bardzo bym chciał się nauczyć programować, mam książkę o programowaniu w BASCOM-ie, ale jak w tym programie się nie uda to kupie Twoją książkę albo cały zestaw uruchomieniowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy program MkAVRCalculator w wersji darmowej obsługuje jakieś inne procesory poza wymienionymi na stronie sklepu: "ATmega8, ATmega162, ATmega128 oraz ATtiny2313", mam tu konkretnie na myśli ATmega88. Zastanawia mnie to czy pod ATmega8 kryje się właśnie ATmega88 albo ATmega8L?
    Czy program ten bez problemu współpracuje z wszystkimi (lub chociaż większością) programatorami dedykowanymi do AVR czy jest przeznaczony do programatora oferowanego przez firmę ATnel?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie obsługuje w tej wersji innych procesorów, przykro mi. W odpowiedzi na pierwsze pytanie, jak może się kryć ATmega88 pod nazwą ATmega8 skoro to dwa inne rodzaje mikrokontrolerów. Skąd taki pomysł ? a może warto jednak zajrzeć na pierwszą stronę noty PDF jednego i drugiego aby zobaczyć (tylko na tej pierwszej stronie) jakie duże są pomiędzy nimi różnice ?

      Program współpracuje z każdym programatorem sprzętowym jaki jest obsługiwany przez AVRDUDE, ponieważ MkAvrCalculator to tylko nakładka graficzna na niego jeśli chodzi o samo programowanie. Więc też się dziwię z tego pytania. A co to? USBASP to mój programator ? ;) Owszem wersja ATB-USBASP to mój klon, ale można użyć dowolnego USBASP nawet zrobionego we własnym zakresie.

      Usuń
  6. Korzystam z Bascoma + USBASP . Czy da się tak to ustawić ( i jak to zrobić) by jednym kliknięciem nie tylko zapisał flash procka ale też zapisał od razu fuse bity (np. przestawienie z 1MHz na 8Mhz i zabezpieczenie odczytu) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da rady i świadomie nie robiłem takiej opcji bo uważam że ciągłe zapisywanie fusebitów jest totalnie bezcelowe. Fusebity wystarczy zaprogramować tylko raz dla danego projektu, a jeśli coś się zmieni to ew drugi czy trzeci raz....

      Flash zapisujemy bardzo często podczas testów - i nie ma sensu łupać przy okazji po fusach

      Usuń
  7. No to szkoda bo mam zgoła odmienne zdanie.
    Jeśli Bascom wykorzystujemy do zaprogramowania np. 200 procków hurtem to tylko wkładam kolejny w podstawkę i naciskam 1 przycisk (send to chip). I gotowe. Oczywiście wiadomo że najpierw przy pisaniu softu się go pisze, testuje, a dopiero na końcu dopisuje watchdoga i w programie Bascom info dotyczące fusebitów. Także jest to bardzo przydatne....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak przy takim hurtowym programowaniu to na pewno by się przydało ...

      Usuń
  8. Cześć!! Udało się odpalić wszystkie programy (eclipse itd... jestem totalnym nowicjuszem) więc cieszę się z tego kroku. Może jeszcze dziś coś podziałam ale zauważyłem, że mkavrcalculator zainstalowany z blue płytki - wyd. drugie poprawione jest programem w wersji podstawowej, stąd też chyba brak możliwości wybrania innym procesorów jak te: Atmega8(A), Atmega128, Atmega162, Attiny2313(A). Moje pytanie brzmi: jeżeli mam zakupiony procesor Atmega328p to czy muszę zakupić pełną wersję mkavrcalculator?

    A poradniki Mirek są super!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim programy z płyty DVD to są już zwykle stare szroty i pobiera się zawsze najnowsze wersje ze strony atnel

      http://atnel.pl/oprogramowanie.html

      polecam o tym pamiętać .... o aktualizacjach też później bo często szybko się rozwijają.

      Oczywiście też że zakup książki nie uprawnia do posiadania pełnej licencji. Dopiero zakup jakiegokolwiek programatora w naszej firmie albo zestawu ATB powoduje że klient otrzymuje dodatkowo GRATIS taką licencję.

      A więc odpowiadając na pytanie - nie musisz kupować pełnej wersji ale oczywiście możesz ... wtedy naturalnie program będzie obsługiwał wszystkie popularne procki.

      Powodzenia ;) cieszę się, że podobają się poradniki

      Usuń
  9. Dzięki, znalazłem maila z licencją ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wszystko, poradniki i kalkulator.
    Czy można zakupić licencję na program i odebrać "by email"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma w ogóle innej możliwości niż tylko przez email ;) Zajrzyj na www.sklep.atnel.pl

      Usuń
  11. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń