Ads_700x200

poniedziałek, 13 lutego 2012

TFT LCD 3,5" - efekty - animacja - ATmega32

Witam,

chciałbym tym razem przedstawić tylko tzw "zajawkę" możliwości jakie można wydobyć ze zwykłego małego procesora ATmega32 taktowanego 18,432MHz na 3,5" calowym wyświetlaczu TFT LCD (24-bit color depth),  o rozdzielczości 320x240. Łącznie z uzyskaniem np krótkiej prostej ale jakiej płynnej animacji na obszarze całego ekranu! ;) ZŁY KOTEK - ten fragment to właśnie krótka animacja.




Zastanawiacie się jak taki efekt można uzyskać na niewielkim procesorku jak ATmega32 ? - już wkrótce wszystko się wyjaśni i każdy będzie mógł takie rzeczy robić we własnym zakresie. Oczywiście to co dalej się dzieje po Złym Kotku to już nie animacja składana z gotowych obrazów ale czysta żywa akcja w postaci działania programu napisanego w języku C ;) Poniżej prezentacja video:

12 komentarzy:

  1. Witam,
    Super projekt!

    Zastanawia mnie w jaki sposób zrobił Pan tarczę oraz wskazówki do zegara ;))

    Jest możliwość zobaczenia kodu odpowiadającego za to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka funkcji trygonometrycznych lub tablica. Kreślenie prostej nie stanowi problemu
      .

      Usuń
  2. Jeśli mogę to proszę o cierpliwość, będzie kod, będą objaśnienia, będzie wszystko ale jeszcze "troszkę" czasu potrzebuję?

    OdpowiedzUsuń
  3. A kiedy to będzie?
    Pierwsza, druga połowa marca czy może później, bo czekam z niecierpliwością:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam :)
    Ponawiam pytanie odnośnie objaśnień (komentarzy, kodu itp.) odnośnie wyświetlacza TFT. To kiedy możemy się tego spodziewać? A może powstaje kolejna książka i tam znajdziemy odp. na te pytania hmm? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież już dość dawno cały kod źródłowy (biblioteka) jest w książce:

      http://atnel.pl/jezyk-c-pasja-programowania.html

      i bardzo wielu ludzi z tych kodów korzysta rozbudowując to o własne wykorzystania i pomysły np:

      http://forum.atnel.pl/topic3476.html

      http://forum.atnel.pl/topic2885.html

      http://forum.atnel.pl/topic2416.html

      Usuń
    2. No to super, zakupię z pewnością i drugą część ale póki co jeszcze "przetwarzam" cz.1 :) Pozdrawiam i mam nadzieje na kolejne części książek, może ARM lub programowanie na PC lub jeszcze inne ciekawe?:) Pisz Mirku pisz, bo wielu chce się uczyć o Ciebie:)))

      Usuń
  5. Witam Wszystkich!

    Jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post.

    Mam pewien problem z atmega32 oraz wyświetlaczem LCD TFT 4,3" z touch panel.

    Stworzyłem własny projekt do obsługi panelu lcd i sterowałem silnikiem krokowym.
    Wszystko działo bez problemu. Do momentu gdy chciałem zrobić zamianę płytek ewaluacyjnych.

    Wszystko tworzyłem na płycie ZL15AVR (kupiony w kamami.pl) i działało bez problemu. Ale kiedy wyjąłem procka z ZL15AVR i włożyłem do drugiej EVBAVR05, podłączyłem kabelki (sprawdziłem 2 razy) .

    Załączam zasilanie i .......... nic - biały ekran. Włożyłem z powrotem do ZL15AVR i to samo - biały ekran. Wgrałem jeszcze raz i dalej to samo.

    Czy możecie mi pomóc. Bo nie wiem co mogłem zrobić nie tak.

    Czekam na info z Waszej strony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i co tu można pomóc na tak zadane pytanie ? Proponuję sobie je przeczytać i przemyśleć - bo ja tu widzę robotę raczej dla jasnowidza :(

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Przede wszystkim to proszę się skontaktować normalną drogą z firmą i wyjaśnić o co chodzi bo ja kompletnie nie wiem co ma oznaczać ten wpis

      Usuń
  6. ile TFT LCD 3,5 kosztuje?i gdzie można kupić?

    OdpowiedzUsuń