Ads_700x200

niedziela, 28 sierpnia 2011

Program 3D dla każdego - Google SketchUp

Tego jeszcze nie było. Tzn program w zasadzie już jakiś czas jest dostępny do pobrania  i to zupełnie za darmo a co ważniejsze w wersji polskiej. Na dodatek cała instrukcja, bogato ilustrowana i świetnie przygotowana także po polsku. A chyba każdemu z nas, w obecnych czasach gdy przygotowujemy swoje płytki PCB, potrzebnym wydaje się zaprezentowanie widoku płytki w 3D. Nie tylko po to żeby komuś pokazać czy pochwalić się ale po to aby zobaczyć jak będą chociażby rozmieszczone elementy, żeby je lepiej dopasować itd...



W zasadzie można byłoby dużo pisać na temat tego programu, ale aż szkoda. Ponieważ jak pisałem dokumentacja jest bombowa, a i w internecie znajdziemy miliony tutoriali, przykładów lub gotowych obiektów 3D na każdą okazję. Więc chyba warto. Na zachętę przygotowałem krótki własny tutorial w którym pokazuję jak w 5 minut przygotować ot taki pierwszy model 3D wyświetlacza LCD. Coś takiego:


Proszę uwierz mi, że nie potrzeba być fachowcem od programów typu AutoCad czy też znać się bardzo dobrze na grafice 3D. Program jest tak intuicyjny i tak pomyślany, żeby nawet małe dziecko dla zabawy mogło stworzyć pierwsze bryły 3D. Zapraszam więc do króciutkiej lekcji video mojego autorstwa:



natomiast sam program można pobrać stąd:

http://sketchup.google.com/

nie czekaj więc, pobieraj i do "DZIEŁA" !!! ;)

... o jeszcze jeden obrazek 3D zrobiony w 9minut


7 komentarzy:

  1. Czy te pliki utworzone przez ten program można bezpośrednio wrzucać do eagla czy trzeba coś jeszcze zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie nie, to tylko wstęp. Jak pisałem wiem na razie z netu, że można w jakiś sposób eksportować pliki 3d z programu SketchUp do PovRay. Bo to dopiero te z PowvRay'a można bezpośrednio używać w Eagle 3D. Ale jeszcze nie miałem okazji się tym dłużej pobawić. Za to tworzenie grafik 3d tak na szybko do dowolnych celów to rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie i tak nic nie zastąpi inventora od autodesk mimo iż nie jest darmowy to najlepsze narzędzie szczegulnie gdy posługuje się urządzeniami cnc (wtedy przydatny będzie edgeCam też dość prosty)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to podobnie jak dla mnie, a te najnowsze wersje Inventora też są bardzo intuicyjne i korzystając z podstawowych możliwości bardzo łatwo można szybciutko rysować. Problemem pozostaje tylko cena, ale ja na razie mogę korzystać z darmowej licencji edukacyjnej

      Usuń
  4. Filmik nie działa

    OdpowiedzUsuń
  5. Panie Mirku. Dlaczego film nie działa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to już tak starodawny film, że nawet "w starym kinie" go nie grają ;)

      Usuń