Tym razem coś (jak dla mnie) bardzo nietypowego. Chciałbym Wam bowiem przedstawić możliwości uruchamiania środowiska ARDUINO na zestawach uruchomieniowych z serii ATB. Ale uwaga, począwszy od najstarszych ATB 1.00 ... poprzez 1.04x aż po najnowsze 1.05a. Co więcej, wbrew pierwotnym założeniom andruino, tym razem będzie można skorzystać w pełni z dobrodziejstw zestawów ATB jakimi są nie tylko różnorodne układy peryferyjne dla mikrokontrolerów ale także możliwości skorzystania z szerokiej gamy modułów sprzętowych wbudowanych w zestawy ATB - co często może uczynić (wbrew pozorom) dużo lepszą ofertę cenową niż zakupowanie wielu różnych Shieldów do Arduino, gdzie i tak na końcu trzeba się posiłkować sporą ilością przewodów połączeniowych - co czyni prototypowanie układów na andruino bardzo zawodnym i nastręczającym wielu problemów. W dzisiejszym poradniku przekażę w jaki sposób uruchamiać NAJNOWSZE wydania ARDUINO na zestawach ATB! Zapraszam na filmik, a na końcu na małe podsumowanie w postaci przypomnienia podstawowych kroków z poradnika wideo....
oto film
a tutaj przypomnienie w punktach
1. Pobierz środowisko ARDUINO ... : Kliknij TUTAJ - LINK : ... specjalnie spreparowana przeze mnie instalka, która rozwiązuje problem tego, że u wielu osób oryginalne andruino nie chce działać z programatorami USBasp.
1. Pobierz środowisko ARDUINO ... : Kliknij TUTAJ - LINK : ... specjalnie spreparowana przeze mnie instalka, która rozwiązuje problem tego, że u wielu osób oryginalne andruino nie chce działać z programatorami USBasp.
2. Rozpakuj zawartość pobranego pliku ZIP do dowolnego folderu.
3. Zainstaluj "MightyCore" - w tym celu wejdź w MENU PLIK/Prefernencje
4. w polu o nazwie "Dodatkowe adresy URL do menadżera płytek:"
wprowadź nazwę jak niżej:
5. Następnie przejdź do MENU / Narzędzia / Płytka X / Menadżer płytek - i wybierz mikrokontroler ATmega32 z listy
6. Przejdź do MENU / Narzędzia / Clock X... i wybierz wartość w zależności od tego jaki masz rezonator kwarcowy podłączony do mikrokontrolera
7. Kolejnym krokiem będzie wybór programatora z MENU / Narzędzia / Programator ....
Od tego momentu można już albo "wypalić bootlader arduino" i później przy jego pomocy wgrywać skecze do procesora albo wgrywać skecze bezpośrednio za pomocą programatora np USBasp.
---------------------------------------------
aktualizacja poradnika 2020 - marzec - 22
GDY NIE DZIAŁA CI USBASP pod kocim andruino
to pobierz sobie poprawny avrdude (bo kocie andruino jest wciąż pakowane ze skopanym avrdude)
a następnie UWAGA! wgraj pliki z ZIP'a do odpowiednich katalogów andruino, tak jak opisałem to poniżej:
avrdude.conf ----> wgraj do dwóch folderów:
\arduino-1.8.12\hardware\tools\avr\etc
\arduino-1.8.12\hardware\arduino\avr\bootloaders\gemma
avrdude.exe ----> wgraj do folderu:
\arduino-1.8.12\hardware\tools\avr\bin
Uwaga! przykłady folderów są dla najnowszego andruino na dzisiaj czyli dla wersji 1.8.12 więc jak się pojawi nowsza to pamiętaj żeby sobie zmienić te nazwy albo ręcznie wyszukać i podmienić
;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz