Ads_700x200

poniedziałek, 28 listopada 2011

Generator kodów QR za FREE


Witam,

Chciałbym zaprezentować małą ciekawą aplikację, która umożliwia każdemu wygenerowanie kodu QR

QR Code (QR jest skrótem od ang. Quick Response


Program napisany jest w całości w języku Delphi, korzysta z funkcji API google, dlatego do jego działania potrzebne jest aktywne połączenie z internetem. Można sobie generować obrazki w różnych rozmiarach wyborem dodatkowej opcji kodowania. Zaletą programu jest to, że pozwala na zakodowanie polskich znaków (ogonków) ;) 

Do zeskanowania kodu można użyć dowolnego telefonu m.in z systemem android, jeśli zaopatrzymy się w jedną z wielu darmowych aplikacji do skanowania kodów kreskowych oraz QR.


Można w takim obrazku zakodować aż do ok 4200 znaków alfanumerycznych !!! (bardzo dużo)






Program powinien działać bez problemu pod każdym systemem Windows, jego rozmiar to zaledwie ok 706kB. Aplikacja jest w pełni darmowa i można ją nawet wykorzystywać do użytku komercyjnego. Nie ma żadnych ograniczeń. Proszę przetestować, życzę miłej zabawy. Program a ściślej kody QR można fajnie wykorzystać w reklamie lub do przekazywania ciekawych informacji. Poniżej zrzut ekranu z działania programu.


zapraszam także do obejrzenia zaktualizowanej wersji programu:


http://mirekk36.blogspot.com/2012/05/qr-code-free-pc-application.html


Obrazek można zgrać do plików: PNG, BMP oraz GIF, po kliknięciu prawym przyciskiem myszki w obszarze obrazka:



plik najnowszej wersji 2 można pobrać z tego linku:


35 komentarzy:

  1. Skąd ty Mirku wiesz czego mi potrzeba ??
    Muszę poważnie przyjrzeć się zasadom bezpieczeństwa w mojej sieci bo widzę tu jakieś przecieki informacji .... a podobno mam administratora ABI hmmm ....
    :)

    Miałem się zabrać dziś za VC# i skrobnąć coś podobnego dodatkowo potrzebuję jeszcze generatory kodów paskowych , ale to już wiele daje bo widzę że można zakodować dowolne dane
    a potrzebne mi w pracy do znakowania mienia .. wiesz głupie pomysły Ministerstwa i nie mam wyboru muszę wdrażać durne pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ło Matko! .... ale ja nic nie wiem co ci potrzeba ;) sam wczoraj właśnie zacząłem odczuwać podobną potrzebę jak ty. A że spodobał mi się QR KOD niezmiernie - to postanowiłem dla relaksu machnąć cosik w Delphi - no i tak - powstało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne Mirku ustrojstwo, teraz wystarczy importować BMP do do mojej drukarki BROTHER QL-570 i problem z głowy , bo jej oprogramowanie jest trochę nieludzkie a teraz to mogę zaszaleć bo mogę sobie zakodować numery ksiąg i pozycje paragrafów łącznie z z numerem faktur i przypisaniem do pomieszczenia co pozwoli zapanować nad wszystkim podczas inwentaryzacji, przemieszczeń sprzętu itd.
    Na oprogramowaniu Brothera mogłem drukować tylko kody paskowe EAN-13 co nie sprawdzało się bo miałem tylko numer, który musiałem nanosić do ksiąg, a tak mogę przypisać i zakodować wszystkie potrzebne mi informacje. Dzięki Mirek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez chcialbym to wykorzystac do sparw panowania nad majatkiem (nr inwentarzowe itd.). Jedna sprawa wygenerować takie QR dla no syłu, krzesła, monitora itd., ale czy jest jakis programik, który pozwala później przejśc sie po pomieszczeniach i kolejno zczytywać te QR i mieć to gdzieś w pliku, co się odczytało i móc porównać z wykazem majatku, za który odpowiadam?

      Usuń
  4. No właśnie, projekcik tak mi się spodobał że jak starczy czasu i sił to jeszcze sobie w wolnych chwilach nad nim popracuję. Mnie interesuje też szczególnie nie tylko zapis do pliku ale od razu możliwość wydrukowania takiego obrazka na dowolnej drukarce podłączonej do kompa, albo i kilku obrazków - no zobaczę myśleć warto.

    A cieszę, się że mogłem pomóc tym programem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No gratuluję :D Program mi się podoba, jeśli ma pan czas "machnąć" jeszcze jakiś generator kodów paskowych byłbym wdzięczny :D
    Pozdrawiam
    Krzysiek z elektroda.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie, przykro mi nie będę się zajmował tym programem po tym jak zjechali mnie na elektrodzie, łącznie z tamtejszymi moderatorami.... A jeśli ktoś ma ochotę to proszę pisać na maila, podeślę kod źródłowy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam ,

    wlasnie poczytalem na elektrodzie. Masakra. Rece opadaja . Programik dla mnie malo uzyteczny bo uzywam inne ale to nie powod aby pisac takie pierdoly jak pisza bo znajda sie ludzie i znalezli ktorym ten program sie przyda .
    Mirku nie przejmuj sie zawsze znajda sie "pajace". Odwalasz kawal dobrej roboty i tak trzymac.

    pozdrawiam
    Jachu

    OdpowiedzUsuń
  8. No dzięki za słowa otuchy. A co do programu to jak mówisz - pewnie, że dla każdego kto potrafi coś skrobnąć w byle jakim języku na PC - to i skorzystanie z google API nie jest problemem. Jednak jak mówię i z taki celem go wrzuciłem, dla wszystkich którzy nie potrafią jeszcze, albo też preferują to w postaci exe a nie korzystania ze strony web. I dlatego jeśli główny moderator gulson odblokuje temat, to nawet i tam wrzucę kod źródłowy jakim się posłużyłem bo już to może być pomocne dla początkujących w tej dziedzinie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokladnie w celach edukacyjnych jest to super sprawa a i komus sie przyda/przydal. Wracajac do elektrody jest tam nie malo troli/malkontentow ktorzy piane bija tylko po to zeby robic zamieszanie. Nie nalezy sie tym przejmowac ale nie to jest najgorsze, tylko to ze modowie na to pozwalaja :(

    pozdrawiam
    Jachu

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie, no tu jednak zwrócę honor, korespondowałem z głównym moderatorem jakim jest gulson. Wyjaśnił mi parę spraw, jak im ciężko zapanować nad takimi ludźmi. Elektroda ma ponad milion użytkowników. To dużo ludzi. Średnio dziennie wybucha po kilka, kilkadziesiąt a nawet kilkaset takich afer. W regulaminie jest napisane, że tak nie można się odnosić do innych, no ale wiadomo to tylko słowa - a ci "przyczepiacze", potrafią się maskować i nie dziwię się już, że nie każdy moderator ma chęć po raz setny w danym dniu czytać każdy post z długiego tematu kłótni i domyślać się kto zaczął.....

    Jednak bycie moderatorem na tak wielkim forum, i jeszcze przy takich właśnie ludziach z jakimi mamy styczność - to ciężka praca. Trzeba to przyznać...

    Dlatego ja odwołuję swoje słowa, że także moderatorzy mnie zjechali. Im nie mogę już nic zarzucić i zarzucać nie będę. Pomimo że może nieraz i nie zgadzam się z wyrokiem... Ale ok traktuję ich wyrok jak wyrok sądu i już.

    Za to niestety mam niewyparzony język, i w takich postach gdzie na mnie napadają i sam nieraz posuwam się chyba za daleko :(

    Ale staram się nad sobą zapanować i popracować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ok skonczmy o elekrodzie bo wiem co to moderowanie forum i ile przy tym roboty.
    Wracajac do programu rozwijaj go w chwilach wolnych bo wielu moze sie przydac :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ok, w takim razie program uaktualniony ;) teraz można pobrać nowszą wersję, która pozwala zapisać plik w 3 różnych formatach: BMP, PNG oraz GIF

    OdpowiedzUsuń
  13. A jakie jest ryzyko że ktoś przechwyci to co piszemy i chcemy z tego zrobić kod?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooops, kolega chyba całkowicie opatrznie zrozumiał o co tu chodzi ;) .... kodowanie QR nie ma na celu zaszyfrowania danych przed innymi ;) to coś w rodzaju kodów paskowych ;) które można odczytać skanerem w telefonie tak jak to robią kasjerki w sklepie na kasie tyle że skanerem do kodów paskowych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny programik. Wprowadził bym jednak kilka zmian. Najważniejsze to możliwość tworzenia kodów jako Kontakty, SMS-sy, linki, e-maile, tekst (to już posiada). Ponadto zamiast wpisywania wielkości kodu w pikselach, lepsze byłby wybór z listy, np. M, S, L, XL.
    Przepraszam, jeśli za dużo wymyśliłem. Gratuluję pomysłu i wykonania !
    Pozdrawiam, Zbycho

    OdpowiedzUsuń
  16. w jakim celu program łączy się z internetem? czy nie da się zrobić czegoś co nie będzie budziło watpliwości pod względem bezpieczeństwa?
    Program wspaniały, bardzo przydatny, ale z zablokowanym netem na firewallu nie działa :((

    OdpowiedzUsuń
  17. Pewnie i można zrobić taki program aby nie łączył się z internetem. Jednak ja nie mam na tyle czasu aby tworzyć tego typu otwartą i darmową aplikację. A tutaj wykorzystałem prostą i darmową możliwość korzystania z GOOGLE API (o czym wspominałem wyżej). Tak więc ten mechanizm polega na tym, iż tak na prawdę to google generuje dla nas kod QR. Stąd konieczność połączenia z internetem. Równie dobrze można wejść na strony googla i wydając różne polecenia API z ręki także generować sobie podobne kody w postaci obrazków. Dla mnie osobiście jednak - taka metoda w postaci małego programu EXE jest o wiele wygodniejsza w obsłudze i dlatego on powstał. Tak więc dzięki google API, mógł powstać szybko i mogłem sobie pozwolić na to aby program był darmowy.

    OdpowiedzUsuń
  18. I wszystko jasne.
    Jeszcze raz wielkie dzięki za fajny programik! Co do niektórych krytyków to powiem tak: od pewnego czasu szukałem czegoś funkcjonalnego, co nie będzie stroną WWW. Mógłbym tu przytoczyć kilka adresów stron generujących QR code, ale programik który zrobiłeś jest prosty w obsłudze, jest na pulpicie kompa i działa bez zarzutu. Życzę więcej sukcesów i cierpliwości do ludzi którzy sami nie robią nic a jedyne na co ich stać to krytyka kogoś kto robi coś dobrego.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Serdecznie dziękuję za program. Czytałem opisy na elektroda.pl gdzie powiesiłeś link do programu i niektórych należałoby odstrzelić za teksty "po co komu taki program jak są generatory w internecie"
    Np po to by zawsze go mieć na pendrive i uruchamiać kiedy się chce a nie kiedy się ma dostęp do netu. Poza tym większość generatorów z netu nie jest do komercyjnego wykorzystania
    DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  20. No dziękuję ale jednak może rozczaruję kolegę troszkę bo ten program niestety wymaga dostępu do internetu gdyż działa na google API :(

    OdpowiedzUsuń
  21. No dziękuję ale jednak może rozczaruję kolegę troszkę bo ten program niestety wymaga dostępu do internetu gdyż działa na google API :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie wiem czemu ale u mnie nie generuje program kodów pomimo, że mam połączenie z netem, a jak mi sie wydaje jest to jedyny warunek poprawnego działania programu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed chwilą dla upewnienia się zassałem program i go odpaliłem. Normalnie działa. Żadnych problemów jeśli jest połączenie z internetem.

      A jeśli u ciebie nie działa to sprawdź sobie swoje anty-kocie-virusy i inne ant-kocie-firewalle ;) ... bo na pewno, któryś z nich blokuje aplikację nie ma innego wytłumaczenia tego faktu. ;)

      Usuń
    2. dzięki, sprawdziłem na innym kompie i działa bez problemu

      Usuń
  23. rozumiem że generowanie kodów QR i wykorzystywanie ich w materiałach reklamowych jest free ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie za FREE do każdego celu ;) co najwyżej jeśli się przyda to można kliknąć klawisz z darowizną i przekazać chociaż jakąś symboliczną kwotę, która ew spowoduje chęć dalszego rozwijania projektu ;) ale to oczywiście nie jest konieczne. Jeśli ktoś nie chce to i bez darowizny niech wykorzystuje po wsze czasy to zupełnie za FREE ;)

      Usuń
  24. suppeeeeeeeeeer

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie brakuje biblioteki dll - program się odpala. Nie ma wersji online z polskimi znakami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Program jest "as is" czyli jest jaki jest - niestety nie mam czasu na jego dalsze darmowe modyfikacje - przynajmniej na razie. Przykro mi - teraz muszę troszkę pozarabiać na życie ;) nie samym hobby człowiek żyje, jeść też trzeba za coś.

      Usuń
  26. Na stronie http://tigerbarcodes.com/ istnieje możliwość generowania kodów kreskowych 1D i 2D online:
    1D: Codabar, Code128, Code39, EAN-13, EAN-8, MSI, UPC-A
    2D: QRCode, Aztec, DataMatrix, PDF417
    Można je dowolnie obracać oraz zmieniać ich rozmiar (suwakiem).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale co to ma wspólnego z tym programem ? Na świecie jest dużo różnych rzeczy - szczególnie w dziedzinie kodowania .... więc proszę się trzymać tematu ;)

      Usuń
  27. Może popadam w paranoję, ale po skorzystaniu z generatorów na różnych stronach dostałem dużo spamu. Mam wrażenie że służa one wyłudzaniu informacji. Wiem że Twój tez nie jest Off, jednak on korzysta z wujka google, a wujek i tak wie o mnie wszystko i nie handluje danymi. dlatego przy nim pozostanę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na każdym telefonie komórkowym można zainstalować program do odczytywania QR kodów - pisałem o tym ... jest tego PEŁNO

      Usuń
  28. Świetna apka Mirku. Ale wielu zainteresuje na pewno jak wygenerować skrót klawiszowy np. Ctrl+N. Pozdro

    OdpowiedzUsuń