Ads_700x200

wtorek, 23 grudnia 2014

ATNEL-WIFI232-T - konfiguracja AP

Witam,

Dzisiaj szybciutko przechodzimy do rzeczy ;) czyli zabieramy się za omówienie kolejnej zakładki programu "ATB WIFI Config", dzięki której będziemy mogli zrobić z naszego modułu albo Acces Point (Punkt Dostępowy), albo ustawić go w trybie mieszanym AP+STA czyli punkt dostępowy oraz stacja robocza. Zobaczymy jak się to realizuje w praktyce przy udziale i komputera i smartfonu. Mam nadzieję, że takie praktyczne przykłady pozwolą szybciej nabrać pewności siebie odnośnie pierwszych konfiguracji przy pierwszym zetknięciu z modułem.


Zapraszam na film:


;)

11 komentarzy:

  1. Panie Mirku dobra robota:)
    Mam pytanie: czy stare wydanie "grinbuka" wystarczy do nauki obsługi modułów ATNEL-WIFI?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W starym wydaniu nie ma wprawdzie opisanych radiomodemów HM-TRP, które można odpalać na płytce Atnel AIR, ale ...

      ale jest NAJWAŻNIEJSZY rozdział na temat RS232 - parsowania stringów - więc jak najbardziej to jest właśnie potrzebne do dalszych naszych ćwiczeń z WIFI ;) więc do tego spokojnie wystarczy

      Usuń
  2. Wszystko fajnie tylko musi się Pan jeszcze nauczyć pisać programy które nie wymagają uprawnień admina, da się, zapewniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W delphi 2006 nie umiem ;) chyba, że ktoś mi podpowie jak zorganizować manifest pod tą wersję Delphi - to proszę bardzo. W przeciwnym wypadku na razie zostanie tak jak jest .... a że się da - to ja dobrze wiem ;)

      Usuń
  3. W GUI jest DHP powinno DHCP.

    OdpowiedzUsuń
  4. W programie ATB-WIFI należało by dopracować w zakładce AP "przycisk" wyboru nr kanału modułu wifi. Gdy moduł pracuje w trybie APSTA nie mamy możliwości zmiany kanału. Po nawiązaniu łączności z routerem moduł zaczyna pracować na jego kanale i chociaż zakładka pozostaje aktywna, oraz sprawia wrażenie, że nadal możemy dokonywać zmian w zakresie wyboru kanału to niestety jest to złudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawia mnie to co piszesz - bo nie wiem o co chodzi ? ... zmiany i tak nie są dokonywane w locie tylko trzeba zrestartować moduł.

      Usuń
  5. Zastanawia mnie ile pamieci ma taki moduł wifi na stronę www. Idealnym rozwiazaniem bylaby strona responsywna. Na telefonie wygladalaby idealnie. Czesto uzywam internetu w telefonie i cieszy mnie ze takich stron jest coraz wiecej. Mirka tez ogladam w telefonie. Mamy nawet takie same telefony. Pozdrawiam i dziekuje za kolejny wspanialy poradnik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jaką stronę www? o jaką pamięć na stronę www pytasz? Na jego własną stronę do sterowania tymże modułem? A czy to istotne ? ... ona jest raz na stałe i Qniec ;)

      czy chodzi ci o jakąś inną stronę www ... ale jaką ? no to jest dla mnie zagadką o co chodzi w tym pytaniu

      Usuń
  6. Moduł posiada własną stronę www do sterowania nim. Ta strona nie jest dostosowana do małych wyświetlaczy telefonów. Trzeba stosowac uszczypniecia i inne gesty aby cos zobaczyc. Rozwiazaniem jest strona responsywna. Zajmuje ona jednak troche wiecej miejsca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no to teraz rozumiem - ale niestety przykro mi - jak na razie to nie da rady absolutnie nic z tym zrobić :( ... musi być jak jest

      Usuń