Ads_700x200

środa, 31 grudnia 2014

ATNEL WIFI232 UART - pierwsze podłączenia - ZASILANIE!

Witam,

Wprawdzie ten poradnik powinien chyba pojawić się na początku, ale jak to mówią "ludzie uczą się na własnych błędach" ja także. Nie poruszyłem tego WAŻNEGO tematu na początku, ruszyła sprzedaż, jest spore zainteresowanie, już wiele osób prowadzi własne testy i to z powodzeniem, ale także jest troszkę osób, które jak się nagle okazuje - mają niby tylko same problemy. Po kontakcie bezpośrednim z tymi klientami SZYBKO okazuje się, że 99% tych złych zachowań modułów wynika z totalnie niefrasobliwego podejścia do czegoś (wydawać by się mogło) tak błahego jak zasilanie!, jak podłączenie ANTENY! ... czy też konwersja napięć!. Już pewna liczba początkujących "zjadła na tym własne zęby" .... no i przyznaję - po części to moja wina - bo mogłem na początku zrobić TEN poradnik ... ale spokojnie WŁAŚNIE NADRABIAM zaległości i prezentuję to co NAJWAŻNIEJSZE po zakupie modułów ATNEL-WIFI232-T .... a przy okazji wyjaśniam dlaczego warto zainwestować w moduł ewaluacyjny (bo tak można go śmiało nazwać) ATNEL-AIR. Zapraszam do poradnika składającego się z dwóch krótkich odcinków:



oto część pierwsza


a tu część druga ....


;)

8 komentarzy:

  1. Dzięki wielkie za poarnik ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jeszcze pytanko, czy zamiast tego tranzystora unipolarnego BSS138, można zastosować jakiś bipolarny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MUSI być mosfet z diodą wewnątrz - możesz próbować przewlekanego np 2N7000 ale nie jestem pewien co do parametrów przy większych prędkościach transmisji

      Usuń
  3. Na arduino playground istnieje temat pt. "I2C bi-directional level shifter", jest tam pokazany schemat wykorzystujący 4 tranzystory BC457B, więc teoretycznie da się.

    http://playground.arduino.cc/uploads/Main/i2c-level-shifter-transistors.png

    PS. Bardzo fajny poradnik z przyjemnością się go ogląda. Zresztą jak wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już 100x bardziej wolałbym użyć scalaka 74LVC125 niż lutować TYLE elementów ;)

      Usuń
    2. Tu się zgodzę, łatwo jest tutaj o błąd, jednak jak ktoś potrzebuje na szybko złożyć coś z ogólnodostępnych elementów, to rozwiązanie wydaje się być ok. Tym bardziej że każdy powinien posiadać kilka tranzystorków BC547 na zbyciu :). Sam jestem ciekaw jakie prędkości transmisji da się uzyskać na takim układzie zanim pojawią się krzaki w transmisji.

      Oczywiście, chciałem napisać tego posta jako odpowiedź dla użytkownika "xamrex". Przepraszam za błąd, ale jest piątek i godzina nie ta :)

      Usuń
  4. Proszę wybaczyć moje pytanie ale dopiero raczkuje w tym całym świecie mikrokontrolerów. Załóżmy, że mam procesor ATmega32 podłączam do niego moduł atnel WiFi232-T. Na procesorze postawiony mam jakiś serwer. Wszystko ładnie śmiga. Teraz dodatkowo chciałbym odbierać dane po UART. W tym momencie powinienem stworzyć sobie programowy uart, bo ten sprzętowy podłączony jest do atnel WiFi232-T. Oczywiście pomijam w tym momencie procesory, które mają 2 uarty. Czy dobrze to rozumiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można skorzystać z jakiejś programowej wersji UART'a ...

      Usuń