Ads_700x200

środa, 2 października 2013

ATB-SHIELD-IO co można z nim zrobić ? ;)

Witam,

Niedawno pojawił w ofercie firmy Atnel nowy moduł przeznaczony do zestawów ATB o nazwie ATB-SHIELD-IO. Wspominałem już o nim na blogu przekazując niejako jego zapowiedź. Dzisiaj jednak chciałbym bliżej przedstawić w formie krótkiego poradnika wideo, co można z tym modułem robić ;) ... jak go wykorzystywać. Myślę, że kilka przykładów pokazanych tak na żywo, pozwoli każdemu ocenic czy ew docenić możliwości tego niewielkiego ale bardzo przydatnego modułu. Dlatego też w poradniku znajdziecie uzupełnienie ćwiczenia które pominąłem w poradniku na temat rejestrów przesuwnych: Rejestr przesuwny 74595 - podstawy. Wtedy nie miałem przylutowanych 8 goldpinów przy rejestrze przesuwnym i nie mogłem pokazać jak wykorzystać go do sterowania wyświetlaczem multipleksowanym LED, na bazie ćwiczenia z książki. Tym razem jest to ładnie zaprezentowane. Poza tym poruszam także tematykę podstawowego sterowania jasnością diod LED a w tym przypadku diody LED RGB, jaką posiadamy na omawianym module. Przy okazji poruszam tutaj temat korekcji GAMMA czyli widać przykład jak z niej korzystać w taki podstawowy najprostszy sposób. Jest to zatem uzupełnienie z kolei do tego poradnika: GAMMA correction - nowe narzędzie w MkAvrCalculator. Jako ostatni omawiam układ expandera I2C jakim jest PCF8574 oraz fajną mam nadzieję możliwość jego wykorzystania przy sterowaniu wyświetlaczy LCD. Tutaj również wspomagam się wprost kodem z drugiego oficjalnego wydania (w twardej oprawie) mojej pierwszej niebieskiej książki: "Mikrokontrolery AVR Język C - podstawy programowania". Myślę, że warto poświęcić około pół godzinki ... no może z "małym haczykiem" ;) ..... na obejrzenie materiału wideo, który prezentuję poniżej:





;) miłego eksperymentowania życzę

dostępny w sklepie:

http://www.sklep.atnel.pl/pl/p/ATB-SHIELD-IO/76

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz