Ads_700x200

poniedziałek, 20 lipca 2020

ECLIPSE 2020 - najnowszy poradnik od A do Z


Witam,

ECLIPSE 2020 - pełna instalacja dla AVR, ze wszystkim czyli z Atmel Toolchainem, z AVRDUDE, ze wstępną konfiguracją a nawet z pierwszym programikiem do migania diodą LED. Mamy zatem NAJNOWSZY poradnik o instalacji Eclipse. Jest to SZCZEGÓLNIE ważne od kwietnia 2019 roku odkąd zmieniły się zasady licencjonowania JAVA for Developers ze strony firmy ORACLE. Niestety od tego czasu firma Oracle postanowiła zarabiać pieniążki za używanie Javy od developerów, co do tej pory było zupełnie bezpłatne. Powstały zatem pewne perturbacje i na forach pojawia się coraz więcej pytań o to jak zainstalować NAJNOWSZY ECLIPSE ? A rzeczywiście próba dokonania tego wg moich starszych poradników już nie działa albo nie do końca działa. Przy okazji instalacji nowego Windowsa u siebie na kompie postanowiłem temat zbadać dogłębnie i rozwiązać problem od podszewki. Udało się! Wszystko postarałem się wyjaśnić w tym poradniku podając także alternatywne czyli jednak DARMOWE rozwiązanie z Java JDK, dokładniej z OpenJava JDK ;) ... ale wszystko po kolei, zapraszam na półgodzinny poradnik przeprowadzający każdego krok po kroczku, myślę że się przyda.


oto filmik:


;)

5 komentarzy:

  1. Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale najnowszy Eclipse 2020.09 nie potrzebuje już Javy, wygląda na to że zawiera wszystkie wymagane binaria w plikach programu.

    OdpowiedzUsuń

  2. Witam. Jestem gościem w średnim wieku, chciałem się wziąć za programowanie w języku C, wcześniej pracowałem trochę na Bascomie.
    Bascom działa mi na Win7, mam teraz nowszy komp i Win10 ( trzeba iść z postępem). Został mi programator, płytka do ćwiczeń na Attiny 2313. Szkoda tego nie wykorzystać. Mam problem ze zgraniem programatora do AVK kalkulator. Programator działa na usb ( nazywa się AVTPROG4). Wyrzuca mi komunikaty tego typu: co z tym zrobić i czy to będzię grało? Dziękuje bardzo i szczerze mówiąc oczekuje odpowiedzi.


    avrdude_mk.exe: set SCK frequency to 2000 Hz
    avrdude_mk.exe: error: programm enable: target doesn't answer. 1
    avrdude_mk.exe: initialization failed, rc=-1
    avrdude_mk.exe: AVR device initialized and ready to accept instructions
    avrdude_mk.exe: Device signature = 0x000000
    avrdude_mk.exe: Yikes! Invalid device signature.
    avrdude_mk.exe: Expected signature for ATMEGA8 is 1E 93 07

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komunikat avrdude_mk.exe: initialization failed, rc=-1 oznacza, że jest problem z połączeniem z prockiem

      Usuń
  3. A u mnie na WIN7 32-bit nie chce wystartować Eclipse.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam.Instalacja zakończyła się sukcesem,ukłony dla p.Mirka.Pełnię szczęścia zakłócił mi przypadek przy stosowaniu podkreślnika.Gdy stosuję w tekście jest "normalny"gdy np.piszę _ delay to są dwie małe kreseczki.Jestem na poziomie ABC j."C".Czy kogoś spotkało coś takiego?

    OdpowiedzUsuń