Ads_700x200

piątek, 14 marca 2014

Liczby BCD - konwersje - koniec kłopotów ;)

Witam,

Tym poradnikiem chciałbym odciąć się GRUUUBĄ kreską od problemów nie tyle ze sprawą zrozumienia istoty kodowania BCD ale od problemów związanych ze zrozumieniem - jak konwertować sobie takie liczby w KAŻDĄ ze stron. Wielu ludzi żegluje po bezkresnym oceanie internetu w poszukiwaniu tajemniczych funkcji w języku C, które pozwoliłyby im konwertować te liczby BCD na dziesiętne i odwrotnie, szczególnie gdy akurat - niechcący zajmują się budową jakiegoś zegarka opartego o układ RTC ;) ... po co żeglować ? ;) wystarczy zrozumieć BCD ... i samemu UWAGA! w jednej linijce napisać kod do konwersji w każdą ze stron .... Mam nadzieję, że po tym poradniku wiele osób odetchnie z ulgą - wracając z długich wypraw po bezkresie internetu.



zapraszam na krótki filmik


;)

4 komentarze:

  1. Ha,ha ,aż mi się łezka w oku zakręciła ,poradnik w sam raz dla mnie ,ostatnio miałem problem z konwersją i wyświetlaniem czasu na LCD w Timerze zliczającym w dół. Okazało się ,że była niepotrzebna i kolega na forum wszystko wytłumaczył.

    No ,ale teraz jak zajdzie potrzeba będę już wiedział o co chodzi i nie będę nikogo męczył. :) ,dzięki za super poradniki!!! (mnie bardzo pomogły)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stwierdzenie narzeczonej: "Znowu Kardaś? A ja? Wiesz - kochankę bym jeszcze zrozumiała..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooops ;) to przepraszam za kłopot ;)

      ale tak czy inaczej proszę narzeczonej przekazać szczere pozdrowienia ode mnie - za to że ma tyle cierpliwości do kolegi ;) .... eeeeh te nasze Dziewczyny, ileż one muszą mieć dla nas wyrozumiałości czasem.

      Usuń