Ads_700x200

piątek, 30 października 2015

LeYeK WiFi file transfer

Witam,

Mam przyjemność przedstawić wam pewne oprogramowanie, które powstało z tzw "potrzeby chwili". To był po prostu impuls ;) ... Może troszkę z lenistwa ? ponieważ nie chciało mi się zawsze od nowa szukać odpowiedniego kabla USB. A tak na prawdę z tego powodu, żeby zapewnić sobie wygodę i komfort pracy z uwagi na to, że często pracuję zarówno z telefonem, tabletem oraz ma się rozumieć z komputerami. Swego czasu, uwierzcie mi, zanim zabrałem się za pisanie tego oprogramowania, postanowiłem podpytać wielu, hmm mnóstwo ludzi, zadając im zawsze takie samo pytanie:

A ty co robisz gdy musisz przegrać jakiś plik (np zdjęcie, film) z telefonu na komputer ?

Zresztą sami sobie spróbujcie na to odpowiedzieć. Ja wcześniej myślałem, że to tylko ja mam z tym problemy ;) ... No bo przecież odpowiedzi można pogrupować tak:



- używam kabla USB pomiędzy telefonem i komputerem
- używam maila aby przesłać plik
- używam DropBoxa (lub podobnych chmurek)

Jak się okazuje w ten sposób działa bodajże 95% ludzi. Pozostałe 5% używa jakichś programów na telefon i komputer, które pozwalają kopiować pliki za pomocą WiFi. Sprawdziłem te programy i zapraszam ciebie abyś też sprawdził kilka z nich. Szybko się przekonasz, że przynajmniej dla zwykłych ludzi, którzy nie mają nic a nic do czynienia z informatyką to jakiś koszmar ;) te aplikacje, zresztą próbowałem to przetestować na kilku swoich znajomych.

Reasumując, zwykle gdy przychodzi nam potrzeba aby na prawdę szybko przekopiować jakiś plik (głównie z telefonu na komputer) to okazuje się, że nie mamy pod ręką kabla USB i zaczyna się zabawa albo z wysyłaniem maila albo z przenoszeniem plików przez Dropboxa i oczekiwanie aż się najpierw skopiują na chmurę ! ... a później w drugą stronę ! ... zabiera to niejednokrotnie mnóstwo czasu, zdrowia i nerwów.

Po co tracić zdrowie i nerwy pomyślałem ;) ... i napisałem apkę, w sumie prostą jak drut ale czasem pomysł na funkcjonalność się liczy. 

- działa ona w KAŻDEJ sieci wifi w której się znajdziemy
- może być uruchomiona na wielu telefonach i tabletach w tej samej sieci
- może być uruchomiona na wielu komputerach PC w tej samej sieci
- można w końcu przesyłać w dowolną stronę szybko i wygodnie pliki pomiędzy dowolnymi urządzeniami, zaopatrzonymi po prostu w mały program LeYek !

Naturalnie można bronić się prosto przed niechcianymi plikami. Jest to aplikacja ABSOLUTNIE prosta w użyciu. Jej konfiguracja sprowadza się TYLKO DO JEDNEJ RZECZY, trzeba bowiem ustawić własną nazwę urządzenia z Lejkiem ;) To wszystko. Identycznie robimy na telefonie a także na komputerze PC. Mamy podobne interfejsy użytkownika. Zaś fakt, że LeYek świetnie sprawdza się nawet przy pracy po prostu pomiędzy komputerami w sieciach, daje dość duże możliwości. Zresztą zobaczcie sami jak to wygląda w praktyce. Zapraszam na krótką prezentację wideo w dwóch częściach. Pierwsza dotyczy smartfonów i tabletów druga komputerów PC.

Na początek mały suplement, dosłownie dwie minuty ;) .... bo zapomniałem o tym wspomnieć w głównym poradniku:









;)

16 komentarzy:

  1. A jak to jest z licencją? Czy na każde urządzenie muszę kupować nową licencję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak to już jest w sklepie Google Play

      Usuń
    2. Jeśli wszystkie urządzenia masz podpięte pod jedno konto to możesz wgrać na każdym.

      Usuń
    3. A to ja nawet nie wiedziałem o tym ;) ale to chyba jeszcze lepiej dla kupujących ;)

      Usuń
    4. A to ja nawet nie wiedziałem o tym ;) ale to chyba jeszcze lepiej dla kupujących ;)

      Usuń
  2. Fajne to Atnel Studio. Wiadomości, Fakty, Wydarzenia itp. wymiękają;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mirku, już dawno stałem przed takim problemem, jaki opisujesz w artykule. Zwykle kończyło się na kopiowaniu pliku przez FTP lub SMB, np za pomocą aFTP, świetny darmowy programik. Z FTP tylko taki kłopot, ze trzeba sobie odpalić serwerek na kompie, ale z SMB juz tego problemu nie ma. Ale to dawne czasy były, aktualnie używam, i Tobie także polecam, oraz wszystkim czytelnikom, "stary dobry" Xplore, (Ci co mieli kiedykolwiek telefon z symbianem na pewno wiedzą a co chodzi). Xplore obsługuje chyba wszystkie popularne protokoły, FTP, SMB, SSH, DropBox, GoogleDrive i wiele innych, w dodatku traktując je praktycznie jako "lokalne" foldery, więc nawet nie czujemy ze kopiujemy coś po sieci, obsługa taka sama jak lokalnych folderów. W dodatku Xplore ma możliwość odpalenia prostego serwerka na telefonie, na który wchodzimy przez przeglądarkę na kompie, i mamy możliwość kopiowania plików z/na telefon po sieci. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorki ale takie rozwiązania o jakich piszesz a szczególnie na końcu to coś xplo-coś tam co robi przez jakiś serwerek przez przeglądarkę .... Matko! ;) to już jest jakaś MASAKRA ;)

      Uwierz mi, że odkąd mam LeYek - nie mam żadnych problemów i za żadne skarby świata nie mam zamiaru bawić się w jakieś jak to piszesz "STAWIANIE sobie serwerków, podawanie adresów, wchodzenie przez przeglądarki ;) .... No nie mogę się oprzeć - nie obraź się bo nie chodzi mi o to aby ciebie urazić - ale działanie przez przeglądarkę to jak dla mnie - jest narzędzie dla masochistów ;) ....

      Zresztą sam posłuchaj siebie, poczytaj co ty piszesz - jakieś dziwne rzeczy: FTP, SMB, serwerek http ... człowieku ;) panie kochany ja się cieszę, że ty się na tym znasz i gratuluję ci szczerze. Ale żaden zwykły śmiertelnik, zwykły użytkownik telefonu nie będzie się bawił w takie głupoty za przeproszeniem.

      Ludzie potrzebują PROSTEGO narzędzia ;) rozumiesz ? ... hmmm pewnie nie, bo informatycy rzadko rozumieją zwykłych ludzi nie znających się na tych wszystkich ftp, linuxach, smb i podobnych ;) .... rzadko rozumieją a do tego często mają takich ludzi za głupoli ;) "bo się nie znają a to przecież takie proste" ;)

      I jak już niejednokrotnie wspominałem to jest problem - sami się ograniczają i też dlatego jak są duże firmy które piszą dobry soft (ja taką firmą nie jestem) to poza programistami zatrudniają CAŁKIEM innych ludzi i "NIE INFORMATYKÓW broń Boże ani nie programistów") żeby to ci dbali o interfejsy i wygodę użytkownika. Bo jak ma o to zadbać programista czy informatyk to właśnie wychodzą programy tak pokręcone w użytkowaniu i z takim milionem opcji i z tak skppanym interfejsem użytkownika - że najczęściej tylko oni sami potrafią się poruszać po takim programie i to tylko (co ciekawe) może rok po stworzeniu. Jak mają przerwę w użytkowaniu chociaż kilka miesięcy - to sami ZAPOMINAJĄ o co chodziło hahahahaah spotkałem już wielu takich programistów, jak się używa własny program i żeby sobie przypomnieć - muszą zaglądać do swojego kodu źródłowego.

      Rozumiesz tą masakrę ? ;) .... Więc proszę - nie opowiadaj mi tu panie kolego o jakichś tam ftp, smb czy linuxie , którego ja nawet w jednym promilu nie znam i już się go nie nauczę - za stary jestem ;)

      Usuń
    2. Ja to robię nieco prościej. Na każdym Androidzie mam zainstalowaną apkę o nazwie "FTP server". Po jej uruchomieniu z windowsowego explorera wpisuję adres IP, który widzę w aplikacji i dostaję dostęp do plików na telefonie. Wyciągam na pulpit skrót dowolnego folderu z telefonu (np. Music). Kiedy chcę później coś na telefon przesłać, to znowu uruchamiam na nim FTP server a na pulpicie klikam na skrót i już widzę zawartość telefonu.

      Dla mnie to proste, ale nie chciałbym tłumaczyć tego np. mojej ciotce :)

      Usuń
    3. Nieco prościej ? ;) hahahaha dobre dobre ... to już jest masochizm ;) i już widzę jak to robisz na jakimś spotkaniu ze znajomymi żeby się z nimi wymienić plikami .... Panowie ... ja wiem, że chcecie błysnąć i pokazać jak dobrze znacie ftp, tcp, ip, http i Bóg wie co jeszcze .... ale nie tego dotyczy ten artykuł. Poza tym sam na końcu mówisz i to dobrze mówisz o ciotce :D .... Tyle, że jeszcze raz powiem - w tym co opisałeś nie ma NIC prostego i nie zrobisz tego SZYBKO i WSZĘDZIE

      tak jak z aplikacją LeYek .... bo z Lejkiem można właśnie szybko i wszędzie ;)

      Usuń
    4. Oj tam, od razu masochizm. Pisząc "prościej" miałem na myśli prościej od sposobu opisanego przez kolegę Anonimowego. Poza tym, wie Pan, ja z kolegami za młodu programowałem w asemblerze na demoscenie amigowej i w tamtych czasach przesyłaliśmy sobie pliki Pocztą Polską na dyskietkach, używając smarowanych klejem znaczków pocztowych wielokrotnego użytku ;) Więc jaka tam trudność w FTP? ;)

      Wiem, wiem - z LeYkiem wystarczy pomyśleć a pliki już same lecą ;) I bardzo dobrze - nie każdy jest komputerowym geekiem a pliki od czasu do czasu przesłać trzeba :)

      Pozdrawiam

      Usuń
    5. ;) no tak pocztą polską ... tak ... to były czasy... Ale właśnie o to chodzi - że nie każdy jest tym geekiem jak mówisz. Bo ci to sobie poradzą bez lejka i to jest normalne jak jedzenie kromki chleba.

      Usuń
  4. Super program. Żeby jeszcze można było te przesłane zdjęcia wyświetlić na TV Smart.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co to jest ten TV Smart ? bo nie wiem ? ;) .... ale można wejść do galerii i sobie oglądać przesłane zdjęcia jakby coś

      Usuń
    2. Mirku nie wiesz co to tv smart ? ... ale można wejść na google i się dowiesz

      Usuń