Ads_700x200

sobota, 10 października 2015

UDP vs TCP - wstęp do komunikacji sieciowej

Witam,

Wiem, że wielu z Was czeka na poradniki dotyczące komunikacji sieciowej, szczególnie z zapowiadanym przeze mnie protokołem UDP. Mam nadzieję, że właśnie zaczyna się to spełniać. Na początek mały wstępniak, w którym tak bardzo ogólnie chciałbym wam wyjaśnić na czym w ogóle polega komunikacja UDP i TCP, czym to się różni, jakie są wady a jakie zalety każdej z nich. Dowiecie się w zasadzie o dużej ilości wad protokołu UDP a pomimo to zobaczycie, że będę was jednak zachęcał do korzystania z tego narzędzia. Dlaczego? Myślę, że to już wstępnie okaże się po tym poradniku a reszta przyjdzie z czasem  gdy praktycznie zaczniemy pisać kody źródłowe do tejże komunikacji zarówno na telefony komórkowe np pod Androida (w przyszłości mam nadzieję także pod iOS'a bo za niego też się zabieram w końcu) ale także kody na mikrokontrolery AVR i to z udziałem modułów WiFi - firmy Atnel. Tak tak - wszystko powoli zaczyna się łączyć w całość. Wiem, tych poradników jest dużo, aby je "ogarnąć" jak to się mówi potrzeba sporo czasu. Ale i tak uważam, że jest to czas w pigułce w porównaniu do tego ile trzeba go stracić gdyby szukać wszystkiego po kolei i od podstaw w bezkresnym internecie lub w wielu książkach, gdzie wiedza ta jest zwykle tak poszatkowana - niezmiernie ciężko zacząć początkującej totalnie osobie. Dlatego zapraszam Cię na przygodę z programowaniem sieciowym ;) będzie się działo !



oto filmik


;)

5 komentarzy:

  1. Po pierwszej części aż nie mogę się doczekać kolejnych.
    Właśnie coś kombinuję na module ATNEL-WIFI232-T i 8 bitowcu.
    Tak jak mówisz , serwer działa ale jak się kilu użytkowników naraz próbuje komunikować , to się zaczynają problemy.
    Dobra robota Mirku , jesteś świetnym dydaktykiem.
    Pozdrawiam
    Tomek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już niedługo uda nam się przejść do praktyki ;) właśnie z modułem ATNEL-WIFI232 i Androidem

      Usuń
  2. Ale mi Pan zawsze daje kopa do roboty.. dziękuję! lecę..

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście, albo i nie jestem na chorobowym i całymi dniami wtajemniczam się w programowanie (niebieska książka + blog + youtube) i krótko mówiąc wciąga i uzależnia :)

    OdpowiedzUsuń