Ads_700x200

sobota, 17 października 2015

ATB WiFi config for Android

Witam,

Nadszedł czas ostrych ćwiczeń, wręcz boju z Basic4androidem. Przygotowując się do kolejnych poradników na temat B4A postanowiłem najpierw sam przebrnąć przez dość trudne tematy, poznać je dogłębnie, przyswoić sobie pomimo, że ucząc się samemu trwa to niestety dość długo. Nie mniej jednak, w efekcie końcowym powstała niejako "przy okazji" aplikacja "ATB WiFi Config" ale tym razem na telefony z systemem Android!. Przy tej okazji udało się upiec dwie, a w zasadzie nawet trzy pieczenie na jednym ogniu. Jedna pieczeń to solidne przygotowanie do dalszych poradników i to że będę miał wam do przekazania MOC wiedzy z tego zakresu. Druga pieczeń, to fakt, że powstała całkiem nowa i nie tylko testowa, wręcz przeciwnie bardzo praktyczna aplikacja do szybkiej i mega wygodnej konfiguracji modułów ATNEL-WIFI232. Sami sprawdzicie po krótkiej prezentacji i dacie mi znać. Trzecia zaś pieczeń to fakt, że możecie sami na własne oczy zobaczyć, co tak na prawdę i jak szybko można stworzyć w Basic4android! Mówię wam to nie przelewki, to potężne narzędzie, które w rękach szczególnie nas początkujących z mikrokontrolerami daje nam nagle prawie nieograniczone możliwości. Być może uda mi się WAS przekonać abyście porzucili myśli o stawianiu jakichś tam serwerków http na prockach 8-bitowych, po to aby (rzekomo) wygodnie i (rzekomo) prosto zrobić sobie jakieś tam sterowanie do własnych rozmaitych urządzeń. Porzućcie proszę te kocie myśli ;) .... tfuuu na psa urok jak to się mówi ;) z tymi serwerami http! Zobaczycie, że można to zrobić nie tylko SZYBCIEJ, nie tylko WYGODNIEJ, nie tylko NIEZAWODNIEJ ale przede wszystkim komfortowo i sprawnie napisać własne (spersonalizowane) aplikacje na telefon a wierzę, że wkrótce także na PC, aby sterować swoimi urządzeniami. Zalety będą OGROMNE, przede wszystkim do urządzenia będzie mogło się "dostać" z zewnątrz naraz kilka, ba kilkanaście osób i to bez żadnego uszczerbku na jakości pracy mikrokontrolera. A jak sami wiecie - stawiając koci serwer http na 8-bitowcu, potrafi on wykonać pięć fikołków i trzy salta mortale gdy chociażby jedna osoba próbuje za jego pomocą sterować coś tam. Nie wspomnę już o ograniczeniach, co do czasu itp itd
Koniec marudzenia - zobaczcie filmik i wkrótce zapraszam was na dalsze przygody ale już z czystym kodowaniem w B4A




oto filmik:


Poniżej zrzut ekranu z działającej aplikacji na telefonie Samsung Galaxy S5 oraz dużo starszym i mniejszym Samsung Galaxy S2:


a tu staruszek S2:



;)



10 komentarzy:

  1. Jutro rano biorem się za oglondanie.Zapowiada się zabawa.Z Panem człowiek się nigdy nie nudzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zajefajny programik!!! Mirek, Ty już jesteś uzależniony... - ale efekty tego uzależnienia powalają!!! TAK TRZYMAJ!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. ;) ... dziękuję - jako uzależniony od B4A ... ale na razie nie wybieram się na odwyk :D na razie mnie wciąż wkręca

    OdpowiedzUsuń
  4. Mirek, ja mam małe dziecko a Ty mi tu takie. Nie masz litości :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooops ... przepraszam ;) ... .chciałbym obiecać, że więcej nie będę ... ale przykro mi nie da się ;) .... zwariowałem na punkcie programowania w B4A .... więc niestety będę tak "dręczył" dalej :D

      Usuń
  5. Skąd bierzesz tyle energii na to wszystko?? Koniecznie prześlij mi adres swojego lekarza. Może przepisze mi te same prochy. A programik rewelacyjny!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eeeeh właśnie na razie nawet nie mam czasu pójść do lekarza ;) muszę go poszukać ;) ... Dzięki za opinię o programie

      Usuń
  6. Witam wszystkich a przede wszystkim Pana Mirosława.
    Od niedawna jestem stałym bywalcem na forum jednak po raz pierwszy wypowiadam się na temat Pana projektów oraz przygotowanych filmów. Osobiście Pracuję w TV a moją pasją jest elektronika oraz programowanie, zajmuję się tym już od ponad 20 lat. Bez obaw mogę powiedzieć, że kursy są przygotowane na wysokim poziomie i z ogromnym zapałem, tu musi być pasja. Po zapoznaniu się z kursami polecam je początkującym a przede wszystkim mojemu synowi, który zaczyna od podstaw. Sam również je oglądam z zapałem. Pozdrawiam Wszystkich, Roman Biadała www.systemsensor.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Mirek no nie mogę się powstrzymać. Gratulacje!!! Niezwykle mi imponujesz energią w działaniu. Opuściłem twojego bloga na gdzieś tak rok i cieszę się, że znów tu zajrzałem. Ten filmik zwyczajnie wymiata. Lepiej przygotowanych poradników jeszcze nie widziałem. Własne studio? Coś tam ważnego dzieje się za twoimi plecami - rewelka. Również czekam na nowinki w Twoim wykonani z Basic4Android

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No człowiek tak się stara i stara - bo te różne hobby wciąż go cisną ;)

      Usuń