Ads_700x200

czwartek, 17 października 2013

REWOLUCJA w MkAvrCalculatorze ;)

Witam,

Z uwagi na fakt iż niedługo w życie wejdą nowe przejściówki ATB-USB-RS232, które będą pełnić także rolę pełnoprawnych programatorów AVR co może spowodować iż niektórzy użytkownicy będą mieli podłączone do komputera dwa urządzenia np: przejściówkę oraz zestaw ATB, albo nawet trzy atnelańskie urządzenia czyli np: przejściówkę oraz dwa zestawy ATB pojawiłby się totalny mętlik w programie MkAvrCalculator w starszych wersjach od "build 59" w dół aby sprawnie obsłużyć takie konfiguracje. To pociągnęło za sobą konieczność totalnych zmian w programie pod tym względem. Oczywiście jest jeszcze kilka innych powodów takiej aktualizacji jaka będzie miała miejsce w wersji "build 60" ale o tym już dowiecie się wszystkiego w szczegółach z krótkiego bo tym razem tylko pół godzinnego filmiku. Zapraszam do obejrzenia ale także uwag szczególnie przy testowaniu najnowszej wersji programu gdy się ukaże. Ja starałem się wprawdzie sprawdzić jego działanie na takich systemach jak. Win XP, Win7, Win Vista oraz Win8 i wszystko wygląda że działa poprawnie, nie mniej jednak życie szybko to zweryfikuje, więc za wszystkie uwagi będę bardzo wdzięczny. Na zakończenie dodam, że w końcu udało mi się zrobić po prostu fajne i przydatne (kolejne mini narzędzie w MkAvrCalculator) czyli informację na bieżąco pod jakim numerkiem portu COM zgłasza nam się podpinana do USB przejściówka oparta o FT232 ;) i podobne scalaki. Mam nadzieję, że także wam przypadnie to do gustu - no ale czekam na opinie ;)



zapraszam więc już na film:


;)

32 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. sorki, już poprawione (jeszcze jeden błąd był) ;)

      Usuń
  2. A ja mam pytanie z innej beczki. Do tej pory programowanie na własnym module FT232 (nie Atnelowym) było możliwe w Eclipse. Czy po update, MkAvrCalculator także będzie chciał go uaktualniać czy pomija próbę aktualizacji FT232 nie Atnelowym?

    OdpowiedzUsuń
  3. kolejny świetny poradnik :D a za oprawę poradników powinieneś dostać oskara, bo są genialne :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy najnowsza wersja jest już dostępna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze czekamy, jeszcze czekamy a jest teraz:

      2013-10-17 godz: 19:15

      myślę że pojawi się albo jeszcze dzisiaj w nocy albo jutro najpóźniej ok ?

      Usuń
  5. Z ciekawości spytam jak wygląda sprawa w przypadku dwóch programatorów USB-ASP.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tu nie ma tak dobrze jak z programatorem na FT232R :( ... czyli w USB może być wpięty tylko jeden USBASP. Dlatego programator na FT232R ma swoje dodatkowe jak widać zalety w tym zakresie.

      Usuń
  6. Łał !!! Mirek szacun za poświęcanie tyle czasu nad tymi projektami, masz chyba BARDZO wyrozumiałą żonę, ja jak tylko chwilkę dużej siądę przy ("jak to moja żonka mówi głupotach") to mi się od razu obrywa.
    Czekam z niecierpliwością tą wersję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...przy głupotach ... ? - dlatego ja się nie ożenię :)

      Usuń
    2. eeeeh mi też się nie raz oberwało i do dzisiaj obrywa jeszcze czasem. Chyba, że wdrażam jakiś niecny plan i wmawiam żonce, że dzięki tym głupotom niedługo zrobię robota co będzie: prał, zmywał, gotował a nawet dzieci rodził ;) .... Wtedy czasem spojrzy na mnie jak na dziecko a innym razem jak na ... hmmm obłąkanego ? ... hmm sam nie wiem ;) hyhyhy

      Usuń
    3. Trzeba zawsze odpowiadać "widziały gały co brały" :). Poza tym powinna się cieszyć, że Twoim zastępczym ulubionym zajęciem nie jest przetwarzanie płynów chmielowych na odpad i zużywanie kolejnych kompletów baterii do pilota TV.

      Usuń
  7. Czy można by na stronie Calculatora umieszczać info w jakiej jest wersji, aby nie ściągać 3 razy tej samej ?? (takie ułatwienie dla niecierpliwych jak ja ;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie tak - trzeba zawsze czekać na komunikat na dole okienka w MkAvrCalculatorze że jest gotowa nowa wersja ;) ok ? po to jest zrobiona ta opcja ...

      jeszcze troszkę czekamy na najnowszą oficjalną wersję "build 61" a tymczasem build 60 beta jest do pobrania ręcznie ale na naszym forum:

      http://forum.atnel.pl/topic4505.html

      Usuń
  8. witam. po czym program rozpoznaje zestaw testowy ATB 1.04 a ATB 1.03 ?
    niewiele różnicy w układach pod względem budowy i podłączenia uP.
    czy nie przeprogramuje programu na układzie FT232 dla przejściówki?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,
    Ponieważ jakiś czas temu napisałem sobie taki mały program do generowania kodów dla wyświetlacza 7 seg, postanowiłem sprawdzić czy generuje identyczne kody z Pana programem. O ile wszystko nam się pokrywa dla przyporządkowania pinów 0->A, 1->B...7->dp, to odwracając kolejność, czyli 0->dp..7->A, ujawnił się błąd w Pana programie. Mianowicie, w oknie kod źródłowy błędnie jest generowany kod dla cyfry 7. Ponadto klikając w dowolną linię błędnie wyświetlane są znaki na wyświetlaczu. Może nie jest to wielki problem ale może przyprawić początkującego elektronika o lekką frustrację.
    Ogólnie mkAVR Calculator to moim skromnym zdaniem znakomite narzędzie i cieszy to, że jest ciągle rozwijane.
    Pozdrawiam,
    Mirosław Malik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prześlicznie dziękuję za tą uwagę, za zgłoszenie tego błędu - tak rzeczywiście wprowadzając jakieś tam kolejne zmiany, akurat tego nie przetestowałem. Ale oczywiście już poprawiłem i w kolejnej wersji będzie to działać poprawnie ;) ... jeszcze raz dzięki!

      Usuń
    2. Mirku a kiedy można się spodziewać przejściówki ATB-USB-RS232?
      Właśnie potrzebowałbym w miarę szybko taki szpej a jak wiadomo te z alledrogo jakością nie grzeszą i dlatego wolałbym kupić z atnela

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że już ostatecznie albo pod koniec tego tygodnia albo na początku kolejnego pojawią się pierwsze egzemplarze w naszym sklepie.

      Usuń
  10. Witam, nie wiem czy to błąd czy tylko u mnie takie cuda się dzieją ale mam pytanie dotyczące wersji 1.1.0.62 jest tam coś takiego na zakładce "Ustawienia" jak SmartRun pod PPM i fajnie, fajnie też że da się tam przypisać ścieżki do programów i tak zrobiłem dla F4 - niestety pomyliłem programy i chciałbym zmienić ścieżkę i teraz pytanie:
    Jak mam to zrobić?
    Tak wiem że to nawet na pasku jest napisane ("Shift + RMB Set path")
    jednak nawet ta kombinacja powoduje uruchomienie tego błędnego wpisu a nie modyfikację.
    Można oczywiście w rejestrze systemowym sobie to poprawić ale czy szanowny autor uważa że edytor rejestru to bezpieczne narzędzie w rękach mniej doświadczonych użytkowników windowsa?
    Pozdrawiam i mam nadzieję że to tylko błąd mojej instancji windowsa nie pozwala na tą zmianę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działa działa zmiana z klawiszem SHIFT - tylko trzeba przeczytać albo instrukcję do programu z bloga: ;)

      http://mirekk36.blogspot.com/2013/08/nowa-instrukcja-mkavrcalculator.html

      albo temat z bloga o smartrun :

      http://mirekk36.blogspot.com/2013/06/smart-run-nowa-funkcjonalnosc-w.html

      w obydwu przypadkach jest to pokazane

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź faktycznie działa choć trochę to mało intuicyjne w porównaniu do pozostałych funkcjonalności programu i wstyd się przyznać ale już czytałem to z linku powyżej i wyleciało mi to z głowy wtedy doszedłem do wniosku że to będzie oczywiste a tu trochę czasu minęło i taka niespodzianka, powinno to działać z shiftem w całym obszarze okna programu a nie tylko w belce wtedy nawet bez instrukcji by się udało i jeszcze jedno zwracałem kiedyś uwagę na nieprawidłowe wyświetlanie podglądu plików bin kolejna poprawka spowodowała zablokowanie wyświetlania innych rozszerzeń niż hex kiedy powróci możliwość poprawnego podglądu zawartości plików bin?

      Usuń
    3. Tak przyznaję bez bicia, ta opcja z tym Shiftem w górnej części okna jest mało intuicyjna ... ale na razie tak musi zostać.

      Co zaś się tyczy podglądu plików BIN to ich nie będzie w ogóle bo nie widzę najmniejszego sensu ich podglądu :( .... po co? i w jakiej formie jeśli nie hex ? Jeśli gdzieś widziałeś podgląd plików BIN to pokaż mi jakiś przykład takiego programu - wtedy zobaczę i pomyślę ok ?

      Usuń
    4. OK, skoro nie będzie BIN to nie będę już o tym pisał i zawracał głowy szkoda że wcześniej odpisałeś że pomyślisz i nic z tego nie wyszło, nie będę jeszcze raz pisał po co, już kiedyś się o tym rozpisałem a program w którym to działa i który znasz bo też kiedyś korzystałeś to BASCOM w module programowania jest opcja odczytu do bufora dowolnego pliku czy to hex czy bin podgląd się wyświetla zaraz po odczycie, i tak może jeszcze pytanie z innej beczki bo bardziej by się przydało niż te poprawki, kiedy przewidujesz premierę żółtej książki uda się w tym roku czy raczej marne szanse?

      Usuń
    5. eeeh z żółtą książką to niestety nic nie wyjdzie w tym roku - wszystko mi się przesunęło ... masakra :(

      Usuń
  11. I have ft232am can i use it to bootload atmega 328-PU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bootloading works via RS232, so you can use any kind of FT232 which have USB/RS232 (virtual Com Port) driver. If you have any doubts send me by email your schematic, and tell something about your bootloader, maybe this way I could advice more, if I can of course :)

      Usuń
  12. Witam
    Jak widzę temat trochę stary ale można odświeżyć, mam pytanie odnośnie MkAvrCalculator. Po instalacji tego programu i późniejszej instalacji Avrdude (z pozoimu "calculatora") po wybraniu Atmegi8 i programatora Bascom lpt po naciśnięciu "sprawdz podłączony Avr" pojawia się komunikat w konsoli avrdude: "failed to open parallel port "lpt1". Pomimo że system Win Xp SP3 na starym już laptopie IBM który ma port Lpt. Co może być przyczyną? Brak jakiś sterowników? Niewłaściwy nr port LPT (zasoby)?
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a sprawdziłeś które piny LPT są przyporządkowane pinom ISP ?

      Usuń
    2. Tak, po wyborze programatora Bascom pojawia się taki schemacik z "pinout-em", wg niego mam podłączone piny ISP. Wersja mkAVRCalculator to build 81. Może to problem AVRdude?

      Usuń
    3. Panie kochany - ja tego nie puszczałem "tak sobie" ;) ja to sprawdzałem sam osobiście na LPT

      Usuń