Ads_700x200

środa, 18 września 2013

7-segment display - generator - MkAvrCalculator

Witam,

To już kolejne narzędzie dodane do programu MkAvrCalculator. Przy okazji jakie wygodne. Wprawdzie w książce "Mikrokontrolery AVR Język C - podstawy programowania" opisuję metodę generowania sobie znaków w kodzie w języku C, to jednak niesie to za sobą i tak sporo pracy, klepania w klawiaturę itp itd. A po co się męczyć? pomyślałem sobie ;) .... i traaach ! ... przygotowałem małe narzędzie. Od teraz już mi się nie chce w kodzie źródłowym majstrować gdy mam coś wyświetlać na takich 7-segmentowych wyświetlaczach ;) . Odpalam MkAvrCalculator, wybieram z palety odpowiednie narzędzie i w zasadzie większość roboty ono samo za mnie robi. Program pozwala na definicję znaków przy założeniu, że cały port mikrokontrolera przeznaczamy na katody bądź anody wyświetlacza. Ewentualnie można pominąć kropkę jeśli ktoś nie używa. Co ciekawe, możemy sobie dowolnie podłączać piny w ramach portu, możemy też wybierać sobie aktywny stan czy to ma być 1 czy 0 w zależności od sprzętu użytego do sterowania wyświetlaczem. Narzędzie generuje nam od razu gotową tablicę jako kod źródłowy dla języka AVR GCC, ale nie stoi nic na przeszkodzie aby przerobić sobie wygenerowane kody pod dowolny język nawet Bascom ;)




Naturalnie program umożliwia generowanie znaków pojedynczo i od razu dodaje ich definicje do kodu źródłowego ale pozwala także wygenerować podstawowe definicje zarówno dla cyfr od 0 do 9 jak również dla liczb HEX od A do F. Myślę, że lepiej będzie jeśli zapoznacie się sami z możliwościami narzędzia oraz interfejsem użytkownika, który mam nadzieję okaże się bardzo intuicyjny. Poniżej zrzuty ekranu:




przy okazji mini poradnik do tego narzędzia:



program MkAvrCalculator oczywiście można pobrać tutaj:



;)

15 komentarzy:

  1. Mirku czy Ty kiedykolwiek śpisz??? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, świetne narzędzie :)
    Widzę, że program się rozrasta, oby za jakiś czas mieścił się na przysłowiowym pendrivie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zwrócić uwagę, że dodawane funkcjonalności naprawdę bardzo niewiele powiększają rozmiary programu. Gorzej by było gdyby generować je jako oddzielne programy ;)

      Usuń
    2. Zgadza się, dla osobnych programów zabrakłoby miejsca na pulpicie ;-)
      Z drugiej strony kto wie na co jeszcze wpadniesz? ;)

      Usuń
  3. Ja z innej beczki.
    Mirku, ikonka na samym początku tekstu (niebieska płachta z młotkiem) to ikona XCode - IDE Apple. Oni są bardzo restrykcyjni pod względem wykorzystania ich własności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam restrykcyjność appla ale nic mi nie zrobią bo to ikonka free ;) i pochodzi z legalnego źródła.

      Usuń
  4. Mirku jeszcze implementacja środwiska Visual + kompilator i mamy kompletne narzędzie do tworzenia i projektowania oprogramowania.

    Czy jak kupię teraz licencję to mam dożywotnie aktualizacje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dobrze ale o co chodzi z tym Visual coś tam ? ;) po co mi to ? i jaki to ma związek z tematem ? ;)

      -----------------------------------

      pytasz o aktualizacje MkAvrCalculator ? hmmm wiesz ? przy tej symbolicznej cenie, żebym ja teraz gwarantował głową że do końca życia będziesz miał aktualizacje za free ?? .. a cóż to za pytanie w ogóle ? ;)

      na razie nie przewiduję płatnych upgrejdów, ale może kiedyś ? ... naprawdę darujmy sobie takie dywagacje.

      Usuń
  5. Spokojnie ;) Niedługo Mirek napisze na podstawie MkAvr ... własnego Eclipsa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałbym małego buga zgłosić po generowaniu pokazuje w tablicy jako 1 0x07, // 1 a powinno być 0x06.
    Pozdrawiam Piotrek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak ;) sorki JEDYNKA ładniej wygląda tylko na dwóch segmentach B i C

      już poprawiam ;)

      Usuń
    2. O! już jest - tylko jeśli ktoś miał pobraną już wersję BUILD 58 to musi pobrać ją jeszcze raz. Dzięki za zgłoszenie.

      Usuń
  7. Cześć! Zerkam na tego bloga od dłuższego czasu i muszę Ci szczerze pogratulować, odwalasz naprawdę kawał dobrej roboty :).
    Jeśli to nie tajemnica - w czym tworzysz tak miły dla oka interfejs? :D Widzę u na pulpicie Delphi 2006 - kiedyś używałem Delphi 7, ale efekty były dalekie od przedstawionego...

    Pozdrawiam i życzę wielu równie dobrych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że nie tajemnica, zresztą piszę o tym dość często. Na PC jestem niestety nadal użytkownikiem Delphi. Działam w Delphi już prawie 20 lat ;) ... Delphi 2006 wiele się nie różni od Delphi7 jeśli chodzi o wygląd podstawowych kontrolek ;) ... taki wygląd moich programów to nie zasługa gotowych kontrolek ale pewnych jak widać pomysłów na ich kompozycję ;) i dokładnie takie same interfejsy robiłem i w Delphi7 a nawet wcześniej w Delphi5

      poza tym mam wiele własnych przez siebie napisanych komponentów i kontrolek których ciągle używam i to mnie niestety wciąż powstrzymuje z przesiadką na np C# albo C++ ... bo musiałbym mnóstwo rzeczy sobie od nowa robić ;)

      przy okazji wkrótce nowe ciekawe dwa poradniki się ukażą ;) i nowa świetna opcja / narzędzie w MkAvrCalculator. Nieśmiało mogę powiedzieć, że to będzie HIT i full wypas ;) .... Taką opcję/narzędzie jak do tej pory widziałem tylko w pewnym płatnym i to słono środowisku ... a tu będzie ,,, hmmm prawie za free ;)

      Usuń
    2. Dzięki za info. Tego właśnie się obawiałem - wątpię czy jeszcze zdzierżę Delphi po kilku latach Pythona :D, w którym niestety robienie GUI jest trochę bardziej skomplikowane.
      Z niecierpliwością czekam na Twój kolejny hit :).

      Usuń