Ads_700x200

sobota, 14 września 2013

BTM-222 tester w MkAvrCalculator

Witam,

To już kolejne, wprawdzie niewielkie ale użyteczne narzędzie jakie pojawiło się w programie MkAvrCalculator ;) Występuje w zakładce "Narzędzia" pod nazwą "ATB-BTM-222 test & settings". Po uruchomieniu okna ujrzymy dwa bardzo uproszczone terminale. Jeden po lewej, który służy do połączenia z modułem od strony sprzętowej przez jego fizyczne nóżki RS232. Oczywiście z poziomu komputera użyć w tym celu musimy jakiejś przejściówki albo USB/RS232(TTL) albo jeśli korzystamy ze starego portu COM, to z przejściówki MAX232. Po prawej stronie jest natomiast terminal pozwalający łączyć się z modułem od strony Bluetooth. Dzięki temu, że mamy "All in One" (wszystko w jednym) procedura testowania czy też konfiguracji naszego modułu BTM staje się banalnie prosta. Wkrótce też ukaże się mini poradnik wideo odnośnie tego narzędzia oraz możliwości jakie ono daje w praktyce, wraz z przypomnieniem sobie niektórych komend kofiguracyjnych dla modułu. Tymczasem zapraszam do obejrzenia kilku zrzutów ekranu z okna narzędziowego:







UPDATE! 15-09-2013 godz: 21:06:

właśnie dodałem nową formatkę o nazwie BT Helper zobaczcie ;)


No teraz to już WYGODA na MAX'a ;)

1. ustawianie nazwy
2. ustawianie prędkości Baudrate (Uwaga! program po tej operacji automatycznie przełącza sobie terminal na nową prędkość - no jak zrobiłem tą opcję to aż mi się micha ucieszyła) ;)
3. ustawianie pinu
4. włączanie / wyłączanie ECHA i wielu innych

resztę sprawdźcie sami - zapraszam.

miłego użytkowania.

25 komentarzy:

  1. Witam pobrałem nową wersje programu i mam problem nie wiem czy to tylko u mnie ale po sprawdzeniu podłączonego procesora okna u góry nachodzą na siebie(dokładnie okno z pokazujące ilość pamięci flash ram przysłania okno "fuse i lock bity")wie ktoś jak to można poprawić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prześlij mi na maila screenshot jak to wygląda ? mirekk36@o2.pl

      Usuń
  2. Mirek mam pytanie, nie moge nigdzie tego znaleźć. Możliwe ze już odpowiadałeś gdzieś na to pytanie, ale kto Ci robi grafikę do twoich programów Ty czy studiująca Karolina?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna opcja - podręczne okno terminala nie tylko do ATB-BTM-222. Jak juz zdążyłem wypróbować w praktyce świetnie radzi sobie jako terminal tekstowy. Nie trzeba uruchamiać innych terminali np. „putty”. Wgrywam program w którym mam komunikację z PC i mam od razu podgląd terminala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak - i to aż dwa takie mini podręczne terminale ;) ale żebyśmy się też dobrze zrozumieli one nie do końca działają jak typowy podstawowy terminal, bo można tylko przesyłać stringi zakończone CRLF

      nie mniej jednak do wielu prostych rzeczy może to wystarczyć ;)

      a tu jeszcze pojawią się (mam nadzieję) wkrótce nowe narzędzie dla BTM'a ;)

      Usuń
    2. To mi zazwyczaj wystarcza. Do konkretnej obsługi to juz mam swój program na PC. Ale przy pisaniu programu i uruchamianiu elektroniki zazwyczaj potrzebuję informację o tym co się działo w programie. A że czas zadziałania poszczególnych czujników wynosi kilka ms to nierealne jest odczyt bezpośredni. Zazwyczaj korzystam z tablic a później odczytuje jako stringi. ATB-BTM-222 mam dopiero do kilku dni i sie z nim zmagam - udało mi sie połączyć z Windowsem 8 a obawiałem się komplikacji.

      Usuń
    3. No to widzę, że mamy identyczne podejście co do takiego testowania ;) .... dla mnie to też codzienność i takie proste terminaliki rzeczywiście wtedy są jak znalazł.

      Odnośnie BTM i win8 przyznam, że sam miałem obawy jak będzie - ale tak jak piszesz śmiga jak miło. Zresztą wszystko w Win8 śmiga super no i co ważne szybciej nawet niż w poprzednim Win7

      Usuń
  4. Witaj Mirku, co może być błędem, że po nawiązaniu połączenia z BTM-222 za pomocą PuTTY swobodnie przesyłam dane jednak po rozłączeniu i próbie ponownego połączenia otrzymuje błąd. Pomaga twardy reset, tzn. rozłączenie i podłączenie zasilania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale jak mogę na to odpowiedzieć jak ja nie wiem nawet:

      1. którą drogą się łączysz z BTM-222 ??? :( RS232 czy BT ?

      2. sam robiłeś sobie płytkę z BTM ?

      3. jaki TWARDY RESET - co ty przez to rozumiesz ? co resetujesz ? NIE mogę się nawet domyślić czy chodzi ci o reset kompa ?? czy BTM'a ? a jeśli BTM'a to niby jak go resetujesz?

      4. rozłączenie zasilania czego ? BTM'a ? a jak go zasilasz ?

      No zobacz jak można tak zadać pytanie hmmm ?

      Usuń
    2. 1. BT
      2. Nie, kupiona chyba w Kamami
      3. Odłączenie zasilanie, podłączenie ponownie modułu BTM (tylko tego modułu)
      4. Zasilanie idzie ze stabilizatora 3.3V, płytka działa z prockiem na 3V. Nie ma reguły, czasami się zawiesi a czasami kilkadziesiąt połączeń i rozłączeń i nie ma problemu.

      A może po stracie połączenia mogę podać stan wysoki na nRES i wtedy sam się zresetuje i spróbuje połączyć?

      Usuń
    3. Ja nie wiem co ta firma skopała na tych modułach ale na pewno coś jest skopane i nie jesteś pierwszą osobą która to potwierdza. Wyprowadzenie pinu reset z modułów BTM to totalnie nieporozumienie ... a widzę, że wynika to u nich chyba z tego że byli świadomi tego że w ich modułach coś ciągle się wiesza - masakra :(

      Zauważ, że w naszych modułach ATB-BTM-222

      http://atnel.pl/bluetooth-atb-btm-222.html

      są TYLKO 4 piny: VCC, GND, TX oraz RX

      żadnego resetu i ja daję głowę za to, że NIGDY taki reset nie będzie potrzebny w naszych modułach - działają niezawodnie już od wielu lat i u wielu klientów. Gdyby były takie problemy jakie opisujesz - to miałbym setki reklamacji ....

      Polecam więc nawet samemu zrobić taki moduł sobie jeśli nie kupować - ale zrobić go dobrze ... i zobaczysz że skończą się kłopoty tego typu

      Usuń
    4. Gdybym wcześniej o tym wiedział to bym kupił Wasz moduł. Trudno... Ale reset polega na podaniu wysokiego stanu na nRST?

      Usuń
    5. Zawsze sprawdzaj takie informacjew nocie PDF, tam masz napisane jaki stan jest aktywny ;) zobacz, cytuję notę:

      16 RESET CMOS input Reset input of module, Active low reset

      czyli jak widzisz trzeba podać stan NISKI

      Usuń
  5. witaj Mirku:)
    podłaczam do atb 1.04 i cos mi nie chce reagować na komendy AT....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz ... ale co ja mogę odpowiedzieć na tak zadane pytanie ? :(

      ani nie napisałeś dokładnie jaki moduł BT podłączasz - no domyślam się tylko że ten od nas ale czy napewno ?

      do którego gniazda na ATB go podłączasz ? i czy do gniazda czy kabelkami ? a jeśli kabelkami to jak ?

      czy rozłączyłeś zworki o których mowa w instrukcji:

      http://atnel.pl/atb-przejsciowka-usb-rs232.html

      naprawdę - ja chętnie pomagam - no ale na ZEUSA ;) panowie - zadajcie jakoś te pytania rzeczowo - przecież jak ci nie działa to mogłeś popełnić 1000 błędów - tego się nie podłącza jak wtyczki do gniazdka 230V :( ....

      więc proszę opisz dokładnie co robisz - a najlepiej to do mnie na maila: biuro@atnel.pl, pokaż może jakieś fotki jak to podłączasz itp ... wtedy na pewno coś pomogę .... bo skoro nie działa panie - to no musisz coś źle robić :(

      Usuń
    2. przepraszam ...następnym razem opisze wszystko po kolei..

      przyznaje się do błędu . Zapomniałem rozłączyć zworki tx/rx na przjesciówce na atb.

      podłaczam kabelkami bezposrednio pod piny rx/tx.

      BTM w terminalu mi odpowiedzial na komendy AT.

      mam nadzieje że nie nadwyrężyłem tf232 na ATB.

      pozdrawiam serdecznie.

      PS. z pospiechu rodzą się takie głupie błędy. A zawsze sprawdzam połączenia n razy...

      Usuń
    3. No to po to jesteśmy żeby takie błędy rozwiązywać ;) tylko właśnie zawsze warto coś więcej napisać ... Cieszę się, że ruszyło wszystko. A z tymi zworkami trzeba właśnie uważać bo w takich sytuacjach może (ale nie musi) dojść do uszkodzenia któregoś z pinów TX - jednego z 3 włączonych urządzeń, czyli albo procka, albo BTM'a albo FT232 ... albo i wszystkich naraz - różnie to bywa - reguły nie ma. Chociaż najczęściej przy krótkim takim podłączeniu nic się nie stanie jak widać. A łatwo to sprawdzić, bo jak się rozłączy zworki i działa to znaczy że BTM i FT232 są ok, a potem można odpiąć BTM'a , założyć zworki i sprawdzić komunikację z prockiem ;)

      Usuń
    4. RUSZYŁO...
      komendy at ok.

      tylko jeszcze nie mogę ruszyć okna terminala bluetooth.

      jak wpisze jakikolwiek tekst typu test to mi nie przesyła z terminala z hardware side to software side.

      pozdrawiam

      Usuń
    5. A w drugą stronę działa ? ;) tzn jak wpiszesz tekst w Terminalu2 to przylatuje do Terminal1 ?

      to może masz coś nie tak z driverami z bluetoothem w kompie - tu już tak zdalnie nie poradzę za dużo ... Musi to działać dokładnie tak jak widać w poradnikach

      Usuń
    6. powalcze troche z tym jeszcze :)
      generalnie jak się łącze smartfonem z ATB BTM222 podłączonym oczywiscie do ATB 1.04 to wykrywa mi BTM i moge się z nim połączyć wiec chyba wszystko żyje :)

      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    7. MIRKU to ja po raz ostatni...:)

      pisze bo może komuś się przyadać.
      Jak by ktoś nie miał bluetoth w kompie.

      zainstalowałem sobie aplikacje bluetooth terminal ( Android)na smartfonie i wszystko śmiga:)

      tj wysyłam komendę z terminala na smartphonie to odbieram ją w okienku terminala1 a jak wysyłam z terminala 1 to odbieram ją na smartphonie.

      także btm żyje i ft232 też ufffff

      Pozdrawiam

      PS. btm222 taka mała rzecz a jak cieszy :)

      PS. kiedy przejściówka usb/rs 232/487 atnelowska ukaże się w sklepie bo na pewno zamówie:)

      Fajnie że jest ktoś taki jak TY!!!!

      Usuń
    8. No tak powiem ci że masz rację z tym że btm222 taka mała rzecz a cieszy ;) .... sam wciąż nie mogę się tym nacieszyć i prawie wszędzie tego używam ;)

      a przejściówka "wszystkomająca" ATB-USB-RS232 jest właśnie w fazie testów ... już ładnie śmiga pomiar temperatury z czujników np DS18B20, ładnie śmiga zwykły RS232 TTL ... ale jeszcze wszystko po kolei muszę przetestować i jak będę pewien na 100% to dopiero wtedy będzie WEJŚCIE SMOKA do sklepu ;) ...

      PS także już ślicznie działa jako programator do procków AVR ;) dokładnie jak w zestawach ATB. eeeh mam nadzieję, że będzie się działo jak opiszę WSZYSTKIE fiuczery jakie ona posiada.

      Usuń
    9. Jesteś po prostu SUPER
      podsunołem Twoją stronę swojemu synkowi i ...chywyciła prawie
      cała klasa, nie ma niestety odważnych aby prosić Ciebie o poradnik
      bluetooth ten 222, ale na płytce stykowej (pająka) ja to rozumiem (kasa)

      Usuń
    10. JESTE SUPEr
      to małe "r" zbobilizuje Ciebie do pracy !!! Twoją stronę pokazał mój syn w klasie, prawie wszyscy zaøapali, tykko jeßli nie wiadomo o co chodzi....
      dlatego jest cieniuteñka proßba gdybyß sié z nudów przewracal,
      napisz poradnik bluetooth 222 ATB BTM na plytké stykowá...Henryk

      Usuń