Ads_700x200

wtorek, 22 maja 2012

QR CODE FREE + LOGO - PC application


Witam,

Tym razem chciałbym zaprezentować w pełni skończoną drugą już wersję programu na PC - QR CODE GEN2. Jest to niewielki podręczny i poręczny program, za pomocą którego można sobie:

1. Wygenerować dowolny tekst, wizytówkę, adres www, e-mail lub inne dane w postaci kodu QR
2. Dowolnie skalować utworzony kod QR
3. Ustalać w pewnym zakresie margines kodu w obrazku
4. Generować kody w dowolnym kolorze z palety RGB
5. Zapisywać wygenerowane kody do plików w formatach: BMP oraz PNG
6. Drukować wygenerowane kody bezpośrednio na drukarkę domyślną
7. Dodawać własne dowolne LOGO do kodów QR
8. Formatować dane do wizytówek, kalendarza, SMS czy e-mail





Poniżej jeszcze przykłady skalowanego LOGO bo można je skalować razem z kodem QR




Program w postaci małego pliku EXE można uruchomić na dowolnym systemie Windows.

UWAGA! .... program nie wymaga połączenia z internetem. Kody QR generowane są bezpośrednio za pomocą kodu programu. Takie ograniczenie było w poprzedniej wersji mojego programu, ponieważ wtedy korzystałem z google API.



Program udostępniam w załączniku zupełnie za darmo nawet do celów komercyjnych. Żadnych ograniczeń. Tylko proszę mi tu nie opowiadać, że jest wiele stron internetowych za pomocą których można zrobić to samo. Nie zawsze na komputerze gdzie trzeba wygenerować i wydrukować taki kod jest internet pod ręką, często generowane kody z takich stron nie pozwalają na wykorzystanie polskich ogonków "ąśżńłó", albo mają ograniczenia co do wielkości generowanego obrazka co z kolei utrudnia jego wydruk na większym formacie. W tym przypadku wydruk maksymalnie dużego obrazka nie mieści się nawet na kartce A4 ;) .... zatem można drukować na prawdę spore kody i umieszczać je w dowolnych miejscach. Skoro jest opcja wydruku to łatwo sobie zainstalować jakiś sterownik drukarki do PDF'a i wrzucać stworzone kody do PDF'a aby gdzieś później wydrukować sobie na profesjonalnej drukarce czy w drukarni.



Proszę zatem o uwagi ale do programu a nie do tego że sam pomysł jest bez sensu bo można przez www. Program w takiej postaci już jest wykorzystywany przez kilka firm w sposób także komercyjny - zatem jest przydatny.

Być może na podstawie ciekawych uwag program zostanie wzbogacony o dodatkowe opcje.

Poniżej przykładowe wydruki różnej wielkości i różnych kolorów kodów QR w rzeczywistości ;)



a tak wygląda kod po zeskanowaniu na telefoniku jakimś tam z Androidem:


aktualizacja ;) .... właśnie dodałem nową opcję pod prawym klawiszem myszy: "Kopiuj do schowka" - dzięki czemu obrazek QR Kodu już można kopiować pomiędzy aplikacjami windows:




Sam program można pobrać stąd:


.

52 komentarze:

  1. Fajny i przydatny program :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mógłbym prosić o źródło programu na e-mail ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi ale nigdy nie udostępniam swoich źródeł programów pisanych w Delphi. Zresztą nawet gdybym udostępnił to i tak jest tu użytych sporo moich firmowych komponentów i bez ich kodu byłoby ciężko się połapać co i jak. :(

      Usuń
    2. Ok. A zna Pan może podobny program napisany w Javie bądź w C# ?

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Z tego co wiem, to w necie da się znaleźć przykładowe kody źródłowe w C++ ale chyba i w C# (w Javie - nie wiem) do tego typu darmowych bibliotek służących do generowania kodów. Jak szukałem kiedyś to widziałem na różnych stronach przykłady - ale że sam nie korzystam z tych języków to nie dodawałem tych stronek do ulubionych itp - więc teraz konkretnej nie jestem w stanie podać.

      Usuń
  3. Można troszkę zmniejszyć okienko w pionie bo na netbooku nie widać całego okna i trochę to przeszkadza. Moja rozdzielczość to 1024x600.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo ;) już jest do pobrania nowa wersja - sam myślałem wcześniej żeby zmniejszyć startowy rozmiar formatki.

      Usuń
  4. Przydałaby się opcja nadania takiego formatu by zakodować np wizytówkę i podczas skanowania smartfonem można było dane zapisać jako "kontakt". Niektóre aplikacje na stronach coś takiego umożliwiają i jest to przydatne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobione ;) - zapraszam do pobrania nowszej wersji.

      Usuń
  5. A może dodawanie przezroczystego logo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wtedy będzie się zlewało z otaczającymi czarnymi kwadracikami i kiepsko będzie widać :(

      Usuń
    2. Niekoniecznie. Ktoś kto chce wstawić przezroczyste logo powinien sobie z tym poradzić. Dodać obramówkę w pierwszym lepszym programie graficznym. Wyglądałoby to o wiele bardziej profesjonalnie, plus rozumiem nie traciłoby się takiej powierzchni kodu (jak rozumiem?) Przed chwilą ściągnąłem program - bardzo fajny, ale mnie właśnie tej funkcji brakuje :)

      Usuń
    3. Jak ktoś chce używać i bawić się w Photoshopa czy podobny program to nie korzysta z tego i już. Co ma do profesjonalizmu przeźroczyste logo ? ;) toż to jakieś nieporozumienie ;)

      Usuń
  6. A czy można prosić o dodanie możliwości generowania kodów w "locie"? Tzn uruchamiam program w linii startowej z parametrem zawierającym tekst, a program, nie wyświetlając GUI, wypluwa wygenerowany kod do obrazka o podanej nazwie? A jeśli już taka zabawa to może i masowa produkcja kodów qr poprzez podanie pliku txt, w każdej linijce dane dla nowego qr?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, fajna funkcjonalność, ale na razie projekt odłożony do lodówki. Wszystkie pomysły na rozwój trafiają do zamrażarki ;) .... jak przyjdzie czas i będzie trzeba odmrozić lodówkę to wtedy się zabiorę za kolejne dodatki. Na razie mam dużo innych rzeczy na głowie niestety.... Trzeba też troszkę pozarabiać. ;)

      Usuń
  7. Witam mam tą aplikację ale jest jeden minus nie mozna zmienic tła z białego na np. czarne. Według mnie poco zmieniac kolory samego kodu jak nie można zmienic tła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po co zmieniać kolory samego kodu ? No sorki że kolega nie widzi sensu. Wiele osób widziało i pisało taką propozycję do wprowadzenia - dlatego powstała taka opcja. Więc jak widać była i pewnie jest potrzebna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam
    Czy zna Pan jakiś program do z czytywania takich kodów na PC (przez kamerkę) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przez jaką kamerkę? ;) o co chodzi ? ;) przecież w telefonach są kamerki a napisałem zdaje się wyżej nazwy kilku aplikacji jakie potrafią obsługiwać tzn odczytywać QR kody.

      Usuń
  10. Chodzi o kamerkę podłączoną do PC - Komputer Stacjonarny przez np: USB.
    Program odczytujący QR dodawał by odczytane produkty do tabelki w Excelu np:
    Data|Nazwa|Ilość|Rodzaj|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no tu nie znam - nawet nie szukałem za bardzo.

      Usuń
  11. Dzięki, świetny program. Działa pod W7 i kod czytany prawidłowo. Problem miałem z czytaniem najmniejszego kodu 91x91 ale to raczej wina czytnika i tego że czytałem obraz z ekranu laptopa. Kod QR chciałem dodać jako stopka do maila ;) Jest trochę większy niż zakładałem ale jest OK.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam

    Wszytko byłoby już super, gdyby adres strony www, w przypadku kodowania wizytówki, nie był umieszczany w polu "notatki", zamiast adresu http:// przez co link nie jest aktywny.

    OdpowiedzUsuń
  13. świetna robota

    pozdrawiam
    Daniel

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam,
    Program bardzo ciekawy, na pewno skorzystam nie raz. A czy jest możliwość, żeby generował kody wg określonego schematu? Chodzi tylko o tekst (nr seryjny produktu), a jest ich ok. 100 000. Fajnie byłoby go włączyć, wskazać plik z danymi i uzyskać wygenerowane kody a nie robić to pojedyńczo (bo jest to wręcz nierealne w takiej ilości).
    Czekam na odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    wywyz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest możliwe jeśli chodzi o program ... ;) ... kłopot w tym, że na jego dalszy rozwój w wersji free nie mam za bardzo czasu, a przynajmniej nie teraz.

      Usuń
  15. Swietny program, nie trzeba babrać się w Photoshopie

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, program bardzo fajny. Obecnie on koduje text maksymalnie na tysiąc znaków. Czy jest możliwość kodowania wiekszej ilosci? Np 5000 tysięcy znaków?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeden z najlepszych generatorów offline QR Code.
    Faktycznie, jak ktoś zauważył przydało by się tło przezroczyste.
    W nowej wersji niech Pan doda możliwość pobierania logo w formacie PNG.

    Pozdrawiam,

    xanadu

    OdpowiedzUsuń
  18. Programik bardzo użyteczny, przydała by się możliwość oprócz umieszczania kodu też możliwość umieszczania jakiś krótki opis tekstowy np.przy sprzęcie teleinformatycznym ( nazwa i numer) zaś w wizytówce Imię Nazwisko i numer telefonu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się zgadzam. Przydał by się tekst.

      Usuń
  19. Super programik, bardzo dziekuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. witam
    ale nie ma url! tzn stron internetowych.... :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Szukam teraz programiku do generowania QR code-ów którego mógł bym używać do generowania kodów wizytówek do folderu reklamowego. Oczywiście idealnie nadał by się taki, który mógł by sobie pobierać dane wszystkich wizytówek z przygotowanego pliku *.csv i zapisywał wszystkie kody wartością jednego z pól wizytówki- najlepiej dowolnego. Takie rozszerzenie na pewno pomogło by wielu osobom w podobnej sytuacji jak ja. Poza tym czy wizytówka oferowana jest w ogólnie akceptowanym standardzie, tzn. czy każdy telefon ją rozpozna i zapisze prawidłowo?, bo te które do tej pory widziałem vcard miały inny trochę format.
    Ale oczywiście dziękuję za udostępnienie tak wygodnego narzędzie które można z pandrivea uruchomić zawsze i wszędzie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też dziękuje za tę aplikację :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super programik. A może w kolejnej wersji, w zakładce wizytówka (na przykład po Imię/Nazwisko), dodać okno "Stanowisko/Tytuł"...

    OdpowiedzUsuń
  24. Program zaiste bardzo przydatny i pokłony dla autora za jego chęci i pracę.
    Jednak mnie trapi jeden zasadniczy problem - polskie "ogonki" w opcjach innych niż "Tekst". Np. w opcji "Wizytówka" - polskie znaki w nazwisku wyświetlane są po zeskanowaniu jako "krzaki"... Generowane na Win8.1 i skanowane na WP8. Tak ma być czy problem leży po mojej stronie?
    BTW... Program uważam za warty kupienia (jeśli będzie taka wersja). Ale, qrka, te "krzaki"...

    OdpowiedzUsuń
  25. Mirek program rewelka ...wbrew pozorom bardzo przydatny ... dzięki

    OdpowiedzUsuń
  26. Program SUPERANCKI jedyne czego moze brakować to mozliwosc kodowania adresu URL.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajny program. Testowałem i działa wyśmienicie!
    Pozdrawiam, Piotr.

    OdpowiedzUsuń
  28. Panie Mirku , gratulacje
    ale brakuje mi jednej rzeczy dynamicznego generowania kodu
    Da się coś zrobić?

    Krzysztof g

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobra praca - wielkie dzięki za program. Faktycznie czołówka free generatorów kodów QR. Pozdrawiam serdecznie :)
    Jarek

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajny program, nie napiszę czego mi brakuje, bo będzie to wyglądało jak bym miał do Pana pretensje że tego tam nie ma, a tak nie jest :)

    - Logo wkładane jest na wygenerowany kod, a chciałbym żeby było nie zależne od kodu, żeby go nie zasłaniało (sęk w tym że nie wiem czy to nie wpływało by na samą strukturę kodu, ale piszę o tym ponieważ widziałem już takie kody gdzie środek to biała ramka z LOGO).
    - Logo w w całej swojej postaci widoczne w kodzie (chyba był gdzieś tam wcześniej wpis na ten temat) to by było chyba jako tło kodu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Muszę rar(a) otworzyć, a jestem przygotowany na zip(y). I muszę z tym jakoś się uporać?
    A są jakieś programy do odczytywania QR na PC.

    I smartfonu nie posiadam, to wiadomo, że ta opcja..., a skaner, czy aparat jakoś to może rozwiązać?
    Pobrałem i chciałem sprawdzić, ale...

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam, czy była by możliwość dodania do wizytówki zdjęcia oraz drugiego nr telefonu - stacjonarnego? oraz rozdzielenie Imienia i Nazwiska na osobne pola?

    OdpowiedzUsuń
  33. w takim razie myślę, że się dogadamy :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Brak możliwości wpisywania podwójnego numeru i e-maila powinno być w wizytówce drugi telefon i e-mail. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja mam problem z aktualizacją. Nie wiem dlaczego, ale nie pobiera mi programu. Jakiś pomysł?

    OdpowiedzUsuń