Ads_700x200

piątek, 19 czerwca 2015

WS2812 - Magic LED - przestrzeń barw HSV

Witam,

Zbliżamy się dużymi krokami do końca cyklu poradników na temat diod Magic LED i sposobów ich programowania, tworzenia własnych sterowników do taśm LED. Tym razem prześledzimy wspólnie od początku do końca proces powstawania pewnego projektu. Będzie to kaseton z reklamą (logo) firmy Atnel. Oczywiście każdy może zrobić wg tego wzorca coś dla siebie. Mam nadzieję, że ten mini cykl będzie fajną inspiracją dla wielu osób. W pierwszej części spotkamy się w warsztacie, ale postaramy się wykonać kaseton zupełnie amatorskim sposobem. Chciałbym w ten sposób pokazać, że coś tak fajnego dla oka, ale też dla firmy można stworzyć nie posiadając nawet żadnych profesjonalnych narzędzi czy też materiałów. Ilość nakładu pracy na mechaniczne przygotowanie kasetonu też nie zabierze nam wiele czasu. Jak zwykle więcej go spędzimy ucząc się wspólnie programować oraz poznając nowe operacje na kolorach. Poznamy nową przestrzeń barw HSV, która pozwoli nam za pomocą małych 8-bitowych procków realizować rozmaite świetne efekty świetlne na tego typu diodach w najrozmaitszych konfiguracjach, zapraszam:




Poniżej filmy z tego mini cyklu:

Part 09a


Part 09b



Part 09c


Ponieważ w części 09c mogło obciąć trochę widok wklejanej funkcji hsv_to_rgb1() to na wszelki wypadek pokazuję jej ciało w pełni tutaj na blogu:
----------------------------------------------------------------------------

Part 09d



Part 09x ?






;)

14 komentarzy:

  1. Wiedziałem ze to cisza przed burzą :) Czekam na następne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poradniki jak zawsze super.Sprytnie obmyślana wewnętrzna konstrukcja.Gratulacje.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poradnik, jak dla mnie - Bomba. Na pewno wielu nam się spodoba. Thx Mirku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    Na tym filmie Część 9c wyglądasz jak przygłup. Pamiętam jak w jednym z odcinków odstrzeliłeś się w tani garnitur. "Mistrzu" te ciuchy do Ciebie nie pasują - NIE TA LIGA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie masz rację, dziękuję za twoją opinię, chociaż ... być może nie zrozumiałeś albo nie masz poczucia humoru, bo to o to tutaj chodziło. Ja też ciebie lubię i pozdrawiam serdecznie. Życzę więcej uśmiechu na co dzień ;)

      Usuń
    2. Kolejny frustrat... Widocznie nie możesz przeboleć, że Pan Mirosław to facet z klasą i poczuciem humoru. Zatem wracaj kolego do swojej smętnej ligi i nie zawracaj głowy!

      Panie Mirosławie, gratuluję kolejnych świetnych poradników. Tak trzymać! :)

      Usuń
  5. Heej :) Sledze Twojego bloga od dluzszego już czasu, no i szczerze muszę Ci powiedziec, ze naprawdę robisz bardzo duze postepy, az milo mi się czyta Twoje wpisy, szczegolnie takie jak ten :) Sa naprawdę wyjatkowe, no i oczywiscie wartosciowe, dzieki czemu milo się do nich co jakiś czas wraca :) Pozdrawiam serdecznie w ten zimowy dzien :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję .... hahaha w ten ładny zimowy dzień ;)

      Usuń
  6. Pamietam jak trafilem na Twojego bloga, gdy było tu dosłownie tylko parę wpisów, nie pamietam czy w sieci znalazłem odnosnik, czy ktos mi po prostu wysłał link, jednak wiem, ze moja uwage przykuło to, ze masz ogromny talent do pisania. Pozniej niestety przez problemy zdrowotne nie mialem czasu go sledzic, ale teraz nadrabiam wszelkie zaleglosci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się w tzw międzyczasie nazbierało sporo nowych wpisów co ? ;) .... a więc miłego czytania i oglądania. Dużo zdrówka życzę ... to NAJWAŻNIEJSZE! ;)

      Usuń
  7. Mam taki problem z tą funkcją... przy wyświetlaniu tęczy mam ją odwróconą:
    najpierw czerwony przechodzi w różowy. I tak jest, że przy wyświetlaniu specyficznego koloru np h=2e, dostaję różowy zamiast żółtego. Gdzie mogłem namieszać? Może przy strukturze twsrgb?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musiałeś namieszać - po prostu trzeba sobie dopasować kolejność kolorów z tą strukturą ;) dobrze czujesz miejsce kłopotu ;)

      Usuń
  8. Pomogło (chociaż zmieniałem bezpośrednio w funkcji, bo w strukturze nic nie dawało) Czołem Panie Mirku! (Poradniki 10/10)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie dotyczące tablicy w pamięci RAM [ILOSC]. rozumiem, że zawiera ona elementy zaincludowane w common.h czyli podział w kasetonie. Gzie ta balica i jak została stworzona w projekcie?

    OdpowiedzUsuń