Ads_700x200

czwartek, 18 czerwca 2015

MkAvrCalculator - build 72 vs taktowanie 16 kHz !

Witam,

W tzw międzyczasie pojawiło się sporo uaktualnień tego programu, ale jakoś nie pisałem o każdej nowości na blogu. Co jakiś czas, powstaje jednak, coś ... czy też funkcjonalność na tyle nowatorska, przynosząca mnóstwo korzyści oraz wygody, że warto ją oddzielnie zaprezentować. W związku z tym z pewnością mogę powiedzieć, że "build 72" to kolejny przełom ;) Od tej wersji, program MkAvrCalculator wraz z programatorem USBASP, będzie w stanie wykrywać i w pełni obsługiwać, (bez dodatkowych czynności ze strony użytkownika czyli w pełni automatycznie), procesory, w których nawet przez przypadek, ktoś ustawi tak minimalną wartość częstotliwości taktowania jak np 16 kHz - toż to wolniej niż najwolniejszy ślimak na świecie ;) .... Wielu początkujących po takiej operacji niejednokrotnie myśli, że właśnie zablokowali procesor, a zdarzają się i tacy, którzy nawet potrafią go wtedy wyrzucić do kosza uznając, że nie opłaca się go "ożywić". Tymczasem z omawianą tu wersją MkAvrCalculatora "build 72" lub nowszą - NIKT już nigdy takich problemów nie uświadczy. Jak to możliwe ? ... ano zapraszam na krótki filmik, w którym krok po kroku wszystko objaśnię ;)



poniżej filmik


;)

18 komentarzy:

  1. ...i jak tu się wyspać ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dzisiaj wyjątkowo za wcześnie udało mi się wrzucić filmik ;)

      Usuń
  2. Jedni po nocach oglądają wróżbitę Macieja, ja maltretuję kanał Atnel - mirekk36. ;)
    Gratuluję filmików prezentujących możliwość czy to programów czy programatora, jak i samych produktów.
    Ciekawy jestem tylko w jakim języku zostały napisane takie programy okienkowe jak MkAvrCalculator, czy też Eclipse Gadget bądź MkBootloader ? jest to jakiś C++ z builderem ?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ... cieszę się, że przydają się do czegoś moje filmiki ;) .... co do języka w jakim piszę soft na PC, to sprawa jest prozaiczna, wszystko tworzę w Delphi (pascal)

      Usuń
  3. Aż kusi zapytać dlaczego nie w C ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co ? MkAvrCalc ? dlaczego nie napisany w C ? ... prosta sprawa nie znam C na PC'ty - a od ponad 20 lat programuję w Delphi - więc szybciej było mi to napisać, tym bardziej, że panie kochany ten program wykluł się już ok 8 lat temu . Na początku to było na prawdę niewiele ... a dzisiaj ;) ....

      Usuń
  4. Panie Mirosławie, bardzo dziękuję za opublikowanie kolejnej aktualizacji. Chciałbym podać Panu kilka sugestii dot. programu mkAVR Calculator. (program pobrany ze strony atnel.pl). Po uruchomieniu programu i wybraniu j. polskiego, a następnie wybraniu układu np. Atmega88PA wyskakuje komunikat "Buy FULL version to extend to all". Moje sugestie są następujące:
    -komunikat mógłby wyświetlać się w j. polskim, skoro dla całego programu został wybrany ten język;
    -komunikat posiada jedynie przycisk "OK", gdy tymczasem w oknie mogłaby pojawić się opcja zakupu pełnej wersji - chociażby w postaci odpowiedniego linka (PayPal to byłby w ogóle wypas). Jako użytkownik, który po raz pierwszy ma styczność z tym programem, nawet nie wiem gdzie szukać jego pełnej wersji.
    Generalnie program wygląda na bardzo przydatny, za co dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję oczywiście za uwagi i sugestie - pomyślę o tym.

      Usuń
  5. Kolejny Twój wpis który strasznie mi pomógł i pozwolił szybko i w sprawny sposób zyskać potrzebne informacje! Mianowicie muszę Ci powiedzieć, ze zaglądam tu jużod jakiegoś czasu i nie raz trafiam na naprawdę dobre i ciekawe porady - teraz to jest jednak porada max! Dzięki Ci raz jeszcze! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hah, kolejny swietny wpis, od jakze utalentowanego blogera :) Szczerze polecam kazdemu Twoje wpisy, ponieważ są naprawdę magiczne oraz bardzo, ale to bardzo klimatyczne, umiesz pieknie przekazac wszelkie wazne oraz potrzebne informacje, az szkoda, ze Twoj blog nie jest jeszcze za bardzo popularny, zyczę Ci, by jak najszybciej się to zmieniło.

    OdpowiedzUsuń
  7. ślicznie dziękuję za kolejne opinie, i na prawdę cieszę się, że mogę pomóc w taki sposób ;) tym co robię. Dobrze wiedzieć, że mam dla kogo to robić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mirku gratulacje wspaniały program. A czy mógłbyś się podzielić tą sztuczką ze skalowaniem. Też lubię pisać programy w Delphi i chętnie bym je poprawił :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pewnie, żebym mógł się podzielić w końcu ze mną też się ktoś podzielił ... za co jestem mu wdzięczny i z miłą chęcią przekażę to dalej. Tylko aż wstyd przyznać - że nie wiedziałem sam o tak prostej rzeczy ;)

      jak masz formatkę w Delphi i jej właściwości (properties) to jedna z nich o nazwie SCALED jest ustawiona domyślnie na TRUE. Więc zmień na False i to wszystko ! ;) proste ? ... proste

      sprawdź i daj znać czy teraz cieszysz się z tego tak samo jak ja ;)

      Usuń
    2. Dzięki działa :) Takie proste a tyle radości :)

      Usuń
    3. Dokładnie tak samo pomyślałem jak się o tym dowiedziałem po latach :D

      Usuń
  9. Jest zdecydowana większość z nich a nawet więcej nieco niż na tej liście - więc nie wiem o czym kolega tu pisze

    OdpowiedzUsuń
  10. Szanowny Panie ;) A co Panu przeszkadza używać tego avrdude gołego ? Ja tam xmeg nie używam wolę już 32-bitowce niż coś co udaje tylko 32-bitowca nieudolnie. Zaś procki z serii AT89x to stary szrot oparty o rdzeń 8051 ;) ... używa tego może 2% osób na dzień dzisiejszy - więc jeśli Pan potrzebujesz to napisz Pan swój własny AvrCalculator który będzie te procki obsługiwał ;) Ja robię to co lubię, to co mi się podoba i to czego ja używam. Jeśli komuś innemu się to przydaje to może tylko cieszyć - no a prawda jest taka, że przydaje się to 98% ludzi którzy używają 8-bitowych AVRków ... mam nadzieję, że to wyjaśnienie Pana zadowala?

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie obrażam się - po prostu odpowiedziałem ;) Po prostu zrobiłem narzędzie z pasją na początku przede wszystkim dla siebie ;) a że inni chcieli skorzystać - no to jakoś tak poszło ;)

    OdpowiedzUsuń