Ads_700x200

poniedziałek, 25 maja 2015

FT232R CLK Out - wprost z MkAvrCalculatora

Witam,

Tym razem chciałbym was zaprosić do obejrzenia, kolejnej już nowej możliwości hmmm, funkcjonalności w jaką został wyposażony znany wam program MkAvrCalculator. Okazuje się jednak, że nie chodzi to tylko o program ale także o sprzęt. Jak wiecie, układy FT232R będące wspaniałymi przejściówkami USB/RS232, które wykorzystujemy na maxa w produktach firmy Atnel, mają wyprowadzony jeden ze swoich pinów (programowalnych przez użytkownika) jako wyjście CLK OUT z częstotliwością 6 MHz. Tak jest od zarania zestawów ATB ;) ... ale niedawno bardzo potrzebowałem przeprowadzić test programu z użyciem większego kwarca zewnętrznego, np 20 MHz i ZONK! No nie miałem nic pod ręką... Jakże się wkurzyłem, a nie miałem możliwości tego dnia podjechać do firmy (niedziela) żeby zdobyć. No i dzięki temu, że nastąpił taki a nie inny splot zdarzeń, wypalił mi w głowie nieoczekiwanie pomysł! .... jak sobie poradzić bez zewnętrznego kwarca 20 MHz lub podobnego - mając do dyspozycji tylko i wyłącznie to co mam pod ręką czyli zestaw ATB albo przejściówkę ATB-USB-RS232. O co chodzi ? Zapraszam do obejrzenia króciutkiego poradnika w którym prezentuję tę funkcjonalność...




oto filmik


;)

8 komentarzy:

  1. Eh...długo się noszę z zamiarem zakupu zestawu ATB, ale nawet po to, żeby w jakiś sposób podziękować Panu za video poradniki - kupię :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wsparcie

      Usuń
    2. Jak kupisz ten zestaw to będziesz żałował że tak późno. Sam bym jeszcze dwa kupił ;)

      Usuń
    3. Potwierdzam. Ja "przeleciałem jak burza" przez ponad połowę bluebooka mając tylko stykówkę... oj co się namęczyłem. Teraz mam ATB i wszystkie testy i modyfikacje można wypróbować praktycznie natychmiast:)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawie piszesz :) Szczerze muszę Ci to przyznac, posiadasz prawdziwy talent, troszkę Ci go zazdroszczę, sam chcialbym potrafic tak dobrze jak Ty pisac, jednak troszkę mi do tego brakuje :) Liczę na regularne wpisy, ponieważ te są naprawde świetne. Uwielbiam sposób, w jaki piszesz, przez to treść potrafi wciągnąć. Podoba mi się także przejrzysta szata graficzna bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesująca jest ta nowa funkcjonalność. Dla mnie, osoby dopiero się uczącej, wszystko jest jeszcze dość skomplikowane, no ale od czego są właśnie tego typu prezentacje i filmiki - od tego, żeby coś nowego poznać, czegoś się nauczyć i potem taką wiedzę wykorzystywać w praktyce. Dzięki za takie zobrazowanie funcjonalności. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zapraszam do poradników ale także na nasze przyjazne forum

      www.forum.atnel.pl

      na którym można na prawdę o wszystko, spokojnie dopytać w razie czego ;)

      Usuń
  4. wielkie dzięki za takie poradniki uratowałem swoją at32 w smd a już miałem ją wymieniać wielkie dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń