Ads_700x200

czwartek, 7 maja 2015

WiFi232 NTP - Dawca Czasu nadchodzi ;)

Witam,

W końcu zabieramy się, za pozyskiwanie czasu z serwerów (internetowych wzorców czasu) za pomocą modułów ATNEL-WIFI232-T. Tyle, że tym razem podchodzimy profesjonalnie do tego zagadnienia, a więc zaczniemy pisać funkcje i procedury tzw "nieblokujące". Co to znaczy w skrócie? Ano takie funkcje, które pomimo iż wymagają czasu na realizację, to nie zakłócą działania programu głównego, nie będą używać pod żadnych pozorem opóźnień typu _delay_ms() ! Mam nadzieję, że przy okazji tego poradnika dowiesz się nie tylko ciekawych zagadnień związanych z NTP, z modułem WiFi ale także poznasz, zrozumiesz kilka nowych technik programowania. Daj proszę znać czy warto było obejrzeć tę krótką serię poradników, zapraszam cieplutko:



Poniżej filmiki:

part 01


part 02


part 03


part 04


part 05


a teraz ?

zanim nastąpi ostatnia część tego cyklu - zapraszam cię do przejścia na chwilę przez portal czasowy do obejrzenia innego i wcale nie krótkiego cyklu - poradników o RTC - to ważne! dla naszych końcowych rozważań na te tematy ;) Kliknij w obrazek poniżej aby przenieść się w inny wymiar ;)
gdy powrócisz - zabierz się za obejrzenie ostatniego odcinka tego cyklu


kolejne odcinki są już wspólne dla dwóch cykli ;)

part 08


part 09


part 10

;)

13 komentarzy:

  1. Gdzie można pobrać taką wtyczkę z gadającym Mirkiem na pulpit? Fajnie jakby obserwował co piszę i poprawiał moje błędy w C, ma takie funkcje? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha ;) dobry pomysł .... muszę popracować nad taką "wtyczką" :D

      Usuń
    2. Albo głos Pana Mirka w GPS'e.
      ,,Za dwieście metrów skręć w prawo"
      ,,Uwarzaj, kamień"

      Usuń
  2. Wiem ze trochę nie na temat ale zapytam:)...Mirku czy gdzieś w twoich poradnikach albo w którejś z książek poruszasz temat trybów zasilania w prockach avr(standby,power down itp)?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawca czasu, wow, jak to brzmi! Dla mnie jest to coś nowego, ale chętnie więcej się dowiem, bo wydaje mi się, że ten wpis bardzo zainteresował mnie tym tematem.

    A jeszcze tak się zastanawiam, ta wtyczka o której piszą wyżej to by był fajny pomysł. W sumie a co, głow w nawi tez by był niczego sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przecież ja niewyraźnie mówię ;) czasem ciężko mnie zrozumieć, sporo ględzę :D .... więc pewnie jednak taki głos w navi szybko zacząłby wkurzać ;)

      Może zostańmy już z tym głosem przy poradnikach wideo ;)

      A na poważnie - oczywiście polecam temat dawcy czasu z naszym WIFI.

      Usuń
  4. Witam. Kiedy będzie można obejrzeć 4 cześć poradnika ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Panie Mirku jestem pełen uznania dla Pana , wspaniałe poradniki Pan kręci, tylko dlaczego Pan , że tak powiem "10 srok za ogon łapie" , jak Pan zaczął poradnik o dawcy czasu, te niech go Pan doprowadzi do końca, a tym czasem pokazuje Pan inne poradniki odbiegające zupełnie od tego tematu , np. o jakimś pogłosie. , czy o kartach pamięci,(zresztą bardzo potrzebny, ale po skończeniu tego o "dawcy") albo " .... ach ta konwersja", chyba , że Pan ma jakieś umowy z firmami sponsorskimi i musi się Pan z nich wywiązać, no to co innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie, panie daj pan spoój ... firmy sponsorskie - no to pomysł iście z kosmosu ;)

      Poradników o WIFI może być jeszcze mnóstwo bo to moduł o ogromnych możliwościach, ale też inni widzowie czekają na inne poradniki. Dzielę czas wg własnego uznania .... jeśli koledze to nie odpowiada - cóż za problem przełączyć się na inny kanał na YT ?

      Przepraszam uprzejmie ale mało mnie interesują takie uwagi, które nic nie wnoszą i pokazują tylko jak to szanowny pan - spogląda przez czubek własnego nosa i "widzimisię" ....

      Jest też dla kolegi inne wyjście - zamiast płakać i narzekać - zacząć tworzyć samemu poradniki i w takiej kolejności jakiej będzie kolega chciał ;)

      Życzę dużo powodzenia

      Usuń
  6. Obejrzałem pięć części za jednym przysiadem i jestem naprawdę pod wrażeniem , nie tyle nawet samego tematu co ilości przekazanej w fajny sposób , jak zwykle z resztą , wiedzy na temat programowania w C . Wywołanie w timerze programowym callbacka w którym działa z powodzeniem kolejny timer programowy jak dla mnie to takie " perełki programowania "
    Pozdrawiam i czekam na kolejną część .

    OdpowiedzUsuń
  7. panie Mirosławie nie działa mi ta funkcja : lcd_LED(1);
    wypisuje mi taki błąd :
    implicit declaration of function 'lcd_LED' [-Wimplicit-function-declaration]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież popełniasz pan jakiś mega oczywisty błąd w kodzie - ale na tak zadane pytanie to może odpowiedzieć tylko zawodowy jasnowidz :( ja nie potrafię

      Poza tym, kto tu na blogu zadaje pytania o kod programu, którego nawet nie ma jak tutaj przedstawić ....

      Po to jest nasze przyjazne forum: www.forum.atnel.pl

      to na nie zapraszam do zadania pytania i pokazania fragmentu kodu który sprawia ci problem , jakiegoś zrzutu ekranu ewentualnie itp

      a nie przez bloga

      Usuń