Ads_700x200

sobota, 2 sierpnia 2014

Wyświetlacz OLED - C Library - Part 01


Witam,

W końcu po długiej i ciężkiej pracy nadchodzi, seria poradników na temat "jak budować bibliotekę do obsługi wyświetlaczy OLED na bazie Arduino". Przy czym zaznaczam, ta część to sporo teorii i mojego ględzenia a jeszcze nie pisanie konkretnego kodu biblioteki, więc jeśli nie jesteś zainteresowany(-a) tym jak to się ma od podstaw, o co chodzi w bibliotekach arduino - żeby później umieć samemu sobie je przerabiać, to spokojnie można sobie ten odcinek odpuścić i nie oglądać, tylko poczekać na kolejny ok ? Piszę o tym, żeby później nie słyszeć zarzutów - że z tego odcinka dla niektórych nic nie wynika. Tymczasem ja postanowiłem podejść do tego bardzo drobiazgowo i pokazać CAŁĄ drogę myślenia i to jak ja sam dochodziłem po kolei do poszczególnych etapów tworzenia od całkowitych podstaw takiej biblioteki. A zaznaczam, że tworzę ją niejako na żywo, na waszych oczach, wręcz razem z wami ... Liczę, że dla niektórych widzów będzie tu jednak sporo ciekawych informacji - jak należy podchodzić do takich zagadnień od podstaw. Myślę że takich informacji nie spotkacie w innych poradnikach. Czy to dobrze? czy źle ? ... tego nie wiem - to już taka moja natura - że pokazuję i przekazuję swoją skromną wiedzę w taki dość specyficzny sposób. 



dlatego wytrwałych widzów serdecznie zapraszam na film ;)




;)

15 komentarzy:

  1. Wow właśnie wstałem zrobić kawkę i tak sobie mówię, ach zajrzę może będzie już weekendowa niespodzianka i jest :-)))))
    Wielkie dzięki Panie Mirku i już zabieram się do oglądania :-)

    Pozdrawiam
    [MikieMan]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak do porannej kawy, poradnik to jak świeża chrupiąca bułeczka :D

      Usuń
  2. No no - mega nispodziewajka - zabieram się do obsługi UG-2832HSWEG04 od dłuższego czasu a teraz urlopik i genialny poradnik w jednym czasie.

    czas trawić płytkę pod moje maleństwo i działać ;)

    Szacun i podziękowanie za poradnik

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    No tak właśnie wybierałem się z wnuczętami na plaże.
    Przed wyjściem chciałem popatrzeć jeszcze co tu nowego słychać i .........
    plaża musi poczekać trochę, puki nie skończę oglądać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale poradnik nie ucieknie ;) ... za to pogoda może uciec - zapraszam najpierw na plażę, odpocząć ... i później do poradnika ;)

      Usuń
  4. Bardzo mi się spodobały wyświetlacze więc podjąłem wyzwanie - spróbowania się z wyświetlaczem. Choć jestem bardzo początkujący w c:) Gratuluje po raz kolejny Panie Mirku bardzo pomysłowego i treściwego poradnika - tylko tak dalej:)!! Wyświetlacz zamówiony :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To już 700. poradnik, w którym szukasz Mirku potwierdzenia słuszności dla Twojego sposobu przekazu. A sprawa jest stosunkowo prosta. Uprawiasz świadomie bądź nie najwyżej cenioną formę tutoringu, odtwarzając czasem całym ciałem (hihi) swój tok myślenia nad problemem i dochodzeniem do rozwiązania. Sprzedajesz tzw. wiedzę gorącą, niezwykle trudną do przekazania. Po drugiej stronie leży wiedza tzw. zimna, formalna. Właściwie taki przekaz można uzyskać tylko w relacji mistrz-uczeń i po to z węzełkiem po całej Europie, co bogatsi synowie szukali wiedzy wieki temu. Dziś internet upraszcza komunikację, co nie zmienia faktu, że właściwie spreparowana wiedza nie straciła na wartości. Absolutnie nie. Niewielu ludzi, mimo ewidentnie znakomitej wiedzy nie ma daru przekazu. Trzymam kciuki za Twoje powodzenie, Halamy było tym razem niestety znacznie mniej nad czym ubolewa koleżanka małżonka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja. Kolejny świetny poradnik. A cena wyświetlacza w sklepie Atnela jest naprawdę konkurencyjna. Tylko jestem zawiedziony bo filmy nie są w full hd :) co się stało ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za opinię, a co to braku full HD ;) ... no niestety - zachciało mi się efektów typu Green Screen to doszły kolejne dziesiątki gigabajtów do obróbki ... dlatego pozostałem znowu przy HD. Gdybym to chciał obrabiać w full HD zrobiłyby się setki gigabajtów z dziesiątek i niestety czas przygotowywania poradników wydłużyłby się kilkakrotnie :( ... dlatego sorki ... pozostanę w większości przy HD ale czasem pewnie zrobię też full HD przy krótszych poradnikach ;)

      Usuń
  7. Witam! Panie Mirku, kolejny świetny poradnik. Jak zwykle przygotowany z profesjonalną metodyką. Widzę ciekawe zastosowanie tego wyświetlacza do prostego analizatora FFT. Może opisze Pan taką aplikację w swoich poradnikach?

    Pozdrawiam

    Andrzej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię, odnośnie FFT .. hmm ciekawy temat - ale nie wiem czy mi czasu starczy ... bo też sam temat FFT w ogóle nie jest związany z jakimkolwiek wyświetlaczem ... Może kiedyś .... zobaczymy

      Usuń
  8. 01b czas 27:50 2X SCK_DDR |= SCK . Chyba mały bug?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak - ale już dostrzeżony przez innych użytkowników forum ... i w kolejnym odcinku już go poprawię ...

      Usuń
  9. Super poradnik ,bufor z "gwiaździstym niebem" można śmiało wykorzystać do przetestowania sprawności wyświetlacza, pierw same 0 i nic nie świeci ,potem go cały napełniamy i świecą wszystkie. Takie sprawdzenie Ramu i martwych pikseli :) ,ale chyba cza by mieć pecha by trafić na fabrycznie uszkodzony. Taki test może okazać się przydatny ,lepiej sparwdzić niż potem męczyć się z pisaniem programu ,a tu okaże się że coś z OLED ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdzie można znaleść te pliki CPP i H z poradnika? ,zainstalowałem Arduino ,ale w folderze examples ich nie ma :(

    OdpowiedzUsuń