Ads_700x200

sobota, 16 sierpnia 2014

Dual OLED - czyli PART 03 a/b

Witam,

Pod tym tajemniczym tytułem kryje się już mniej tajemniczy, ot po prostu trzeci już odcinek ale w dwóch częściach A i B, poradnika z cyklu tworzenia bibliotek do wyświetlaczy OLED. Zaczniemy od ostatniej czynności niskopoziomowej, czyli oprogramowania możliwości podłączania DWÓCH wyświetlaczy OLED naraz do jednego mikrokontrolera i wyświetlania na każdym z nich z osobna innych informacji ;) a skończymy na rysowaniu i odtwarzaniu bitmap. To jest dokładnie ten moment, kiedy ujrzy światło dzienne nowa odsłona programu Pixel Factory. Tym razem w programie ruszy generowanie właśnie bitmap dla wyświetlaczy monochromatycznych, czyli tak naprawdę nie tylko dla wyświetlaczy OLED ale również np dla serii KS108 itp. Myślę, że dodatkowo dzięki możliwości przechwytywania obrazków z ekranu na potrzeby tworzenia bitmap dla naszych milusińskich wyświetlaczy oraz z uwagi na fakt, iż funkcjonalność ta w programie PixelFactory będzie zupełnie za FREE, stanie się dodatkowym atutem, ale także pozwoli być może na wsparcie z Waszej strony szanowni widzowie dalszego rozwoju tych moich darmowych poradników. Licząc na to, biorę się za robotę i przygotowuję dla was kolejne ciekawe odcinki poradników. Tymczasem zapraszam do obejrzenia trzeciej części n/t OLED.


poniżej pierwsza z dwóch części:



Uwaga nowość! - od razu można pobrać listę zakładek do poradnika z linku poniżej, którą można dołączyć do własnych w programie Atnel Video Guides.


na drugą przyjdzie troszeczkę poczekać ok ?


Pamiętajcie, że te poradniki są zgodne z AVG:



Zapraszam także do pobierania programu Pixel Factory, który nawet w wersji DEMO będzie za FREE pomagał wszystkim bawić się bitmapami w OLED'ach ;)




;)

9 komentarzy:

  1. Part A - 40:25 - inny nr kom jest napisany a inny czytasz. Poradnik jak zwykle bardzo ciekawy, choć ja np. zrobiłbym całkowicie niezależne działanie wyświetlaczy, tzn mogły by działać oba albo dowolny z nich a nie tylko pierwszy. Oczywiście to moje zdanie i każdy będzie robił wg. swojego uznania, a wszystko Mirku tak szczegółowo tłumaczysz że chyba nikt nie będzie miał problemów z adaptacją Twoich programów do swoich potrzeb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale może coś źle zrozumiałeś - bo właśnie można dowolnie sterować takimi wyświetlaczami. Dlaczego myślisz że tylko pierwszy czy coś tam ? ... po prostu akurat taki przykład pokazałem ... a każdy może jeszcze inaczej sterować kolejnością wyświetlania , danymi itp ...

      Usuń
    2. Chodziło mi o stwierdzenie "Jeśli używamy w ogóle CS1 to dopiero wtedy dopuszczam możliwość że możemy kożystać z CS2 bo innej możliwości nie zakładam".

      Usuń
    3. No tak ale pomyśl - po co używać dwie sterowanie dwoma liniami jeśli używasz TYLKO jednego wyświetlacza ;) ? ... stąd to założenie. A to który będzie pierwszy a który drugi zależy WYŁĄCZNIE od ciebie ... czyli jak linie CS i CS2 podłączysz. ;)

      Usuń
  2. Poradniki obejrzałem, choć z braku czasu eksperymenty sprzętowe muszą trochę poczekać. Potrafisz wytłumaczyć zawiłości C po ludzku (i z uśmiechem), a nie suchą książkową terminologią. Co dla początkującego ma ogromne znaczenie...
    No i wielce pomocny Pan MIS(I)O...
    Reklamy... Mała przeróbka i... He he he... Dobre są. :) Aż momentami szukałem kubka, żeby odpowiedzieć toastem... Cappuccino oczywiście. Już wiem, jakie będą moje najbliższe zakupy.
    Pixel Factory - oooo!!! Dobrze, że mam miękką wykładzinę na podłodze to se szczeny nie porysowałem. Dopiero teraz zobaczyłem co potrafi, bo wcześniej nie był mi do niczego potrzebny. Chyba nie będę czekał na GB w twardej okładce ( jeszcze BB nie przerobiłem) tylko kupię w miękkiej.
    Ech, gdyby jeszcze doba miała 48 godzin, albo gdybym cierpiał na bezsenność...
    Co do wyświetlacza, to go nie przerobię :) Zostawię tak jak jest i za kilka lat zbiję na nim fortunę. Jako oryginał z PIERWSZEJ SERII będzie wart kupę szmalu ;) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż nie wiem co powiedzieć ;) ... więc tylko jedno słowo - dziękuję ;)

      Usuń
  3. Fajne te poradniki Panie Mirku, mam jedną prośbę możesz w eclipse włączyć numerowanie linii? Na pewno będzie wygodniej korzystać z poradnika zwłaszcza przy szybszym scrollowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś pięknego ,Oled pochłonął mnie bez reszty.

    Do otwierania plików z Pixel Factory można używać zwykłego notatnika.

    Zresztą ja mam tak ,że mam kopie workspaca na pulpicie i otwieram swoje projekty też w notatniku i tam np. kopiuję sobie main ,ustawiena portów uP,czy includy ,oraz czasem kawałki kodów czy funkcji. U mnie się sprawdza ,kiedyś skakałem po projektach na żywca w Eclipsie ,ale oduczyłem się tego jak przez nieuwagę namieszałem coś w jednym z projektów przy otwartych kilku oknach. Dlatego mam nawyk zamykania gotowych projektów i pracy tylko na danym ,a na pulpicie właśnie kopie bibliotek i projektów do użytku.

    U mnie się sprawdza.

    Pozdrawiam i dziękuję za poradnik.

    P.S. Nie myślałeś Mirku by strzelić sobie taką koszulkę lub kubek z wygrawerowanymi funkcjami czy bibliotekami :) ,jak w Prison Break (dla odważniejszych mogą być tatuaże) - to tak półżartem dla rozluźnienia atmosfery ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń