Ads_700x200

piątek, 3 lutego 2017

DELPHI - czas na CZĘŚĆ 04 - fajna komunikacja z prockiem i nie tylko

Witam,

Mam nadzieję, że od teraz będzie się działo! ... Postanowiłem bowiem poruszyć w małym cyklu kilku poradników - jak to zwykle u mnie bywa - wprawdzie wiele tematów, ale myślę,  że takich które nurtują wiele osób. Pierwszy odcineczek 15 minut to tylko zajawka i omówienie tego o czym będzie dalej. Jeśli zatem wyrazicie swoje zdanie na TAK - to będę kontynuował ze zdwojoną siłą ! Zapraszam...




filmy:

























suplement 3

coś jeszcze ?






;)

20 komentarzy:

  1. Fajna sprawa.
    Jeszcze jakby zamiast uart wykorzystać usb (np z atmega32u4) żeby nie korzystać z przelotek uart-usb to było by miodzio:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No kiedy te kolejne części? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bomba. Jak zwykle u Mirka, ale tego tematu szczególnie mi brakowalo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uprzejmie proszę o kontynuowanie poradnika. Bardzo ciekawe zagadnienie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wartościowy materiał. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mirku, zauważyłem że w LCD gen. ciągle zaznaczasz i kopiujesz wygenerowana wartość (ręcznie). Powiedz czemu się tak męczysz ?

    Ja na twoim miejscu dopisał bym jeden button "zaznacz i wklej do schowka"

    Po co się tak bawisz ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalnie masochista jestem ;) Pewnie, że muszę go dopisać, nawet dwa buttony Kopiuj i Wklej ... ale też kasuj znak itp ... tylko wciąż czasu nie mam żeby do tego kodu zajrzeć i poprawić. A już mnie to wkurzało na maxa podczas poradnika :D ... czułem się jak masochosta :D

      Usuń
  7. Witam.
    Panie Mirku czy tego DELPHI da się jeszcze zainstalować w wersji darmowej bo mi teraz cały czas wyskakuje trial i rejestracja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eeee no panie kochany - toż na stronie producenta już od chyba dwóch miesięcy na stałe zrobili zupełnie za darmo wersję STARTER - nie wiem co kolega pobrał? Pewnie wersję trial jakieś pełnej wersji delphi, wtedy nie ma co się dziwić że miesiąc i koniec.

      Usuń
    2. Ok dzięki i przepraszam.

      Usuń
    3. Nie ma za co przepraszać, trza jak najszybciej pobierać dokąd jest za free ;)

      Usuń
  8. A ja mam pytanie. Jak sprawić, aby progres bar wyświetlał wynik w pionie>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłem przecież ;) pobaw się TGauge a nie TProgresbar wtedy zrobisz to bez problemu

      Usuń
  9. OK znalazłem. Properties->Kind->gkVerticalBar.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo proszę o dalsze rozwijanie projektu, jest bardzo interesujący. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja osobiście z niecierpliwością czekam na suplement, bo to będzie przecież ta super wisienka na torcie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę zmartwię kolegę bo miałem możliwość przedpremierowego oglądania pierwszej części suplementu, i powiem, że nie będzie tak różowo w suplemencie - wręcz przeciwnie dodam troszkę dziegciu do całości ... ale spokojnie ... po to są problemy, żeby je rozwiązywać - a więc ... zaraz po tym nadejdzie JASNOŚĆ ;) i pewne rozwiązania ...

      Usuń
    2. No to będzie się działo i to jest przecież najlepsze!

      Usuń
  12. Odcinek h na YouTube jest inny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak już mi się literki pomieszały ;) sorki - powinna być kolejna i poprawię ją wkrótce na "J" zdaje się. Już mi się wszystko miesza.

      Usuń