Ads_700x200

sobota, 28 listopada 2015

Sieci TCP - adresowanie IP - dla początkujących

Witam,

Słuchajcie, już od dawna nosiłem się z zamiarem aby zmierzyć się z tym tematem w poradniku. Czyli jak podejść do omówienia adresowania IP, jak pokazać początkującym co to są w ogóle adresy IP a do tego co oznaczają takie pojęcia jak: DNS, DHCP, GATEWAY, ADDRESS MASK, adresowanie statyczne i dynamiczne itp itd ;) ... ale tak aby opowiedzieć to oczami i językiem początkującego ... i żeby łatwiej było zrozumieć całe to rozległe zagadnienie chociaż w jakimś fragmencie, w pewnym zakresie - który z jednej strony pozwoli zacząć się samemu w tym poruszać a z drugiej strony pozwoli na obeznanie się z tematem na tyle aby już móc sięgnąć po jakieś książki poruszające dogłębniej tę tematykę i tak aby nie odstraszał nas ten cały natłok informacji, który tam się pojawia. Liczę że nie będzie przerażał po obejrzeniu tego cyklu trzech krótkich mini poradników ;) Zapraszam do obejrzenia a także oceny i przekazania mi informacji czy udało mi się to chociaż troszeczkę? Czy po takiej prezentacji coś się rozjaśniło ? ... bardzo jestem ciekaw waszych opinii, wniosków, pytań itp

Aktualizacja - odcinek 04 - czyli sieci, podział na podsieci, maski sieci, broadcast itp !



poniżej filmiki:

część 01:


część 02:


część 03:


część 04: .... czyli sieci, podział na podsieci, wyznaczanie adresu sieci, adresu rozgłoszeniowego Broadcast, ilości hostów w sieci ...zapraszam


;)

28 komentarzy:

  1. Mirku... Ty chyba nigdy nie śpisz... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm czasem... nieraz ... no bywa tak, zdarza się - że jednak śpię - ale zwykle nie pamiętam tego ;)

      Usuń
  2. warto, warto, warto !
    tylko nam nie padnij :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Panie Mirku, super poradnik jako wstęp do zabawy z Atnel WiFi, z niecierpliwością czekamy na zabawę praktyczną z oprogramowaniem przez WiFi. Nie ukrywam, że zakupiłem Pana moduł i fajnie było by nauczyć się używać go w praktyce poprzez np. system Android.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wkrótce nadejdą poradniki z zakresu programowania - ale jak widać - wszystko musi być po kolei i wg planu który mam w głowie - wtedy łatwiej mi przekazywać to co wiem ;)

      Usuń
  4. Super poradniki. Nie jest dla mnie nowością statyczne IP itp. ale dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy, o których nie miałem pojęcia. Bardzo lubię poradniki Mirka, sposób przekazu wiedzy, w połączeniu z super humorystycznym podejściem sprawia, że nie mogę się doczekać kiedy pojawi się następny poradnik.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan Mirek ma coś w sobie z Grzegorza Halamy :)

      Usuń
  5. Ja również nauczyłem się wielu rzeczy o których nie miałem pojęcia.
    Czekam zawsze z niecierpliwością na nowy odcinek, ogląda się jak dobry serial.
    Nie raz zdarzyło mi się nawet wcinać pop-corn przy oglądaniu :) Dzięki , Mirku!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie natomiast bardzo ciekawi co jest za drzwiami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawość to pierwszy stopień do piekła ;) tak mówią ponoć ;)

      Usuń
  7. Raczej taki GATEWAY do piekła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe te Twoje poradniki :) Człowiek się całe życie uczy :) O IP trochę wiedziałem, więc część wiedzy odkurzyłem, część zdobyłem. Chwała Ci za to, że się dzielisz wiedzą z innymi. Dodaję sobie Twojego bloga do ulubionych i będę tutaj wracał :) Serdecznie pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło - że chociaż troszkę mogło się to przydać o czym opowiadałem.

      Usuń
  9. Super poradniki. W głowie coraz jaśniej się robi, aż miło. Serdecznie pozdrawiam. Tak trzymać Panie Mirku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam naprawdę bardzo fajne poradniki. Można się z nich dużo nauczyć. Jednak mi się już raczej nie przydadzą, poniewaz miałem nauczyciela w szkole, który nauczył nas doskonale tego jak to się robi. Teraz już jestem po szkole wyższej więc raczej trzeba sięgać szerszych horyzontów niż tylko programowanie TCP.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super,
    panie Mirku, posiada pan duze zdolnosci pedagogiczne. Trafilem na ta strone przypadkowo i bardzo mi sie spodobala.
    Najwazniejze jest to , ze mowi pan dlaczego robi sie to , czy tamto.
    Jesli zrozumie sie "dlaczego sie cos robi " to reszta jest tylko poglebianiem wiedzy.
    W swoim zyciu zawodowym czest sluchalem wykladow gdzie klepano wzory i definicje nie wysilajac sie na interpretacje. To czasmi wygladalo na kpine ze sluchaczy albo
    braku rozumienia problemu przez prowadzacego.
    Pozdrawiam. Jerzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja zawsze staram się tak coś (o czym mówię) wytłumaczyć i wyjaśnić - jak sam bym chciał to usłyszeć gdyby ktoś mnie uczył. Dotknął Pan ważnego zagadnienia - bo dla mnie TAKŻE ZAWSZE najważniejsze było aby mi ktoś pokazał przykład zastosowania hmm wzoru, regułki - ot tak w życiu, na jakimś ciekawym przykładzie - a nie tylko sucha teoria do zapamiętania. Bo dokładnie też tak jest - zgadzam się z tym, że jeśli się coś zrozumie - to zapamięta się to na zawsze.

      Usuń
    2. Cieszy mnie, ze sie rozumiemy.
      Ogladam panskie poradniki i polecam wszystkim moim znajomym.
      Pozdrawiam, Jerzy Iwanowski

      Usuń
  12. Witam.
    No tak Panie Mirku jak zwykle poradnik super, a tematyka jeszcze lepiej dobrana niż super. Bez wazeliny powiem, że tak przejrzystego wytłumaczenia zagadnienia .... sieci TCP i adresowanie IP nie znalazłem.
    A patrząc przez perspektywę innych Pana poradników to można powiedzieć, że ma pan pedagogikę i przede wszystkim metodykę we krwi. Pozdrawiam z miasta o najdłuższym rynku w Europie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam konta, ale z przyjemnością obejrzałem sobie te filmiki i utrwaliłem swoją wiedzę, bo znałem ten temat. Jednak nie końca rozumiem pewną sytuację z DNSem. Moim dostawcą internetu jest UPC. Na routerze nie mam ustawionego DNSa. Są tam same zera. Na komp. zaś mam ustawiony tylko jeden DNS, a jest nim adres routera i wszystko naprawdę ładnie śmiga i to od lat. Oczywiście wszystko jest ustawione jako statyczne. Normalnie nie powinno to działać, bo router nie ma ustawionego DNSa, a komp. odwołuje się właśnie do DNSa ustawionego na routerze.
    Czy może będzie podobny poradnik na temat IPv6, bo tego tematu faktycznie nie znam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale po co wymyślać sobie problem, że brak DNS'a i że nie powinno to działać jeśli można to sobie łatwo sprawdzić. Wpisz sobie IPCONFIG /ALL w konsoli DOS'a i zobaczysz jakie masz DNS'y

      A router pewnie pobiera domślne DNS'y od dostawcy.

      Podsumowując ja nie jestem w stanie rozstrzygać co się dzieje w przypadku każdego routera na świecie ;) i jak to tam sobie w nim działa - na pewno nie może działać bez dostępu do DNS'a

      Usuń
    2. Sprawdzałem już nieraz i ipconfig pokazuje mi w wyżej opisanym przypadku adres routera jako DNS - również ten sam adres DNS, czyli adres routera pokazuje w przypadku, gdy wprowadziłem adresy DNS UPC w routerze. UPC oficjalnie klientom indywidualnym nie podaje DNSów, bo jest to zastrzeżone dla klientów biznesowych, ale parę linijek niżej pod tym komunikatem podaje DNSy - trochę to brak konsekwencji z ich strony. Pzdr

      Usuń
  14. Super!, właśnie potrzebowałem takich prostych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mirku jesteś po prostu cudotwórcą.
    Już uzasadniam.
    Jestem początkujący a więc nie mam zbyt wielkiej wiedzy która pozwala na zrozumienie niektórych zagadnień.
    Przed obejrzeniem filmików zadałem sobie pytanie czy jest to możliwe że ja to pojmę.
    A tym razem Ty to tak swobodnie lekko i bez kolizyjnie przeprowadzasz mnie przez taki gąszcz tych różnych nazw skomplikowanych zagadnień.
    Wychodząc z tego gąszczu stwierdziłem że to nie takie straszne i trudne da się to ogarnąć cud.
    Pozdrawiam dużo wytrwałości i przyjemności w tym co robisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staram się jak mogę ;)

      Usuń
    2. Dlugo szukalem wiadomosci o sieciach i adresowaniu ip. Dzieki Panu wiele zeczy mi sie wyjasnilo i bede mogl ta wiedze uzyc w pracy. Dziekuje!

      Usuń
  16. Mega robota :) nawet taki laik jak ja coś z tego wyniesie ;)

    OdpowiedzUsuń