Ads_700x200

poniedziałek, 25 marca 2013

USBASP - Win XP/Vista/7/8 - INSTALACJA

Witam,

Ponieważ okazało się że ukochana nasza firma Microsoft, wprowadzając "super" najnowszą wersję systemu Windows8 jednocześnie postanowiła skutecznie coraz bardziej uprzykrzyć życie ludziom używającym np USBASP to na szczęście kilka osób na świecie postanowiło jednak pomóc wszystkim użytkownikom urządzeń pracujących pod kontrolą LibUSB. Kłopot bowiem polega na tym, że o ile w oficjalnych i pierwszych wersjach Win8 tzw "prerelease" jeszcze dało się normalnie zainstalować i bez przeszkód sterowniki LibUSB dla naszych programatorów USBASP, (tak jak to opisuję tutaj)

http://mirekk36.blogspot.com/2011/05/wszystko-o-usbasp.html

to już w kolejnych komercyjnych wersjach Win8 coś trachnęło :( .... no i ZONK - LibUSB odmawia posłuszeństwa a w zasadzie Win8 odmawia krzycząc że zaszły zmiany w menadżerze praw, podpisów sterowników itp ble ble be .... i figa z makiem. Czy to oznacza koniec USBASP pod Win8 ? ;) NIE ....

wystarczy pobrać sobie kolejny fajny programik darmowy:

UWAGA! ten sposób instalacji sterowników działa na KAŻDEJ wersji windows od staruszka XP po najnowsze dziecko ze stajni MS czyli Win 8.1 nie ważne czy wersje są 32-bit czy 64-bit.




AKTUALIZACJA - zapraszam do NAJNOWSZEJ WERSJI PORADNIKA O DRIVERACH DLA USBASP



;)

15 komentarzy:

  1. Witam,
    także musiałem się borykać z tym problemem gdy nie było jeszcze tego poradnika i znalazłem inne rozwiazanie (przyda się dla każdego niepodpisanego sterownika)
    Wchodzimy w:
    Ustawienia > Zmień ustawienia komputera > Ogólne > Uruchamianie zaawansowane i Uruchom ponownie

    Następnie wybierz opcję:

    Rozwiąż problemy > Opcje zaawansowane > Ustawienia uruchamiania > Uruchom ponownie

    Następnie wybierz opcję:

    klawisz F7 "Wyłącz wymuszanie podpisu sterowników"

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to także jest alternatywne rozwiązanie i dziękuję za tę podpowiedź. Nie mniej jednak zwykle każdy się obawia wyłączać takich funkcjonalności w swoim windowsie i dlatego dobrze że jest również to rozwiązanie które opisałem bo ono w ogóle nie wymusza jakiejkolwiek zmiany poziomu ochrony w systemie.

      Gdyby jednak komuś przytrafiły się jakieś kłopoty z opisanym przeze mnie rozwiązaniem to jak mówię - fajnie że jest alternatywne. Więc jeszcze raz dzięki ;)

      Usuń
    2. Witam! Mam mały problem - program Zadig nie widzi mojego programatora. Wie Pan co może być tego przyczyną?

      Usuń
    3. Z tak zadanym pytaniem może ci odpowiedzieć jedynie zawodowy JASNOWIDZ czwartej kategorii ... Ja jestem tylko zwykłym człowiekiem - więc jeśli napiszesz dokładnie jaki masz programator - czyli zadasz NORMALNIE pytanie, to wtedy będę być może w stanie ci cokolwiek pomóc

      Usuń
  2. Wszystko fajnie opisane, tylko co ja mam zrobić jeżeli mam tylko USB 3.0 ? Nie wykrywa mi programatora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam cię, że ja mam Win8 wersja 64-bit a na płycie głównej USB 3.0 i wszystko działa jak należy. Już miałem takie zgłoszenia - zwykle okazywało się że są dwa rozwiązania:

      1. albo ktoś nie zainstalował najnowszych sterowników do USB3.0 do swojej płyty głównej do swojego Windowsa

      2. albo wystarczyło podłączyć byle jaki HUB USB nawet 2.0 i nagle cudownie wszystko działa

      u mnie akurat - na USB 3.0 działa bez żadnego zająknięcia

      jak coś to złap mnie na Skype OnLine - chętnie postaram się pomóc ;)

      Usuń
  3. Genialne! Instalacja na ubuntu to była bułka z masłem, za to na Win8 już od wczoraj się męczyłem(podpisy cyfrowe i inne duperelki), a przed chwilą zobaczyłem ten poradnik na Pana stronie. 4 kliknięcia i po sprawie.:P Teraz już wiem, że następnym razem, gdy będę miał jakiś problem, najpierw przeszukam całą Pana stronę, a dopiero potem ewentualnie użyję google.:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłem pomóc ;) ... rzeczywiście zapraszam do czytania i oglądania moich innych poradników

      Usuń
    2. Posiadam Windows 8 . Zainstalowałem ładnie pięknie sterowniki do programatora, atmel oczywiście widoczny na kalkulatorze, ale po konfiguracji w eclipse nie widzi programatora usb ( nie może go odczytać). Proszę o pomoc.

      Usuń
    3. Jakiego programatora? czego eclipse nie może odczytać ? programatora czy procka? jak kolega go skonfigurował w Eclipse ?

      Zapraszam z takimi pytaniami na nasze przyjazne forum:

      www.forum.atnel.pl

      tam można zamieścić wygodnie obrazki / zrzuty ekranu i szybko uzyskać pomoc - ok?

      Usuń
  4. Na Windows 7 (54-bit) też działa

    P.S.
    Borykałem się z półtory godz jak go zainstalować różnymi sposobami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet na Win XP działa - na każdej wersji windowsa - to jak na razie najlepszy sposób.

      Usuń
  5. Ponieważ niechcący skasowałem wypowiedź kolegi

    ------------------------------------
    Amadeusz Kobus
    -----------------------------------

    to pozwolę sobie ją sam tu wkleić:

    *************************************
    Posiadam najnowszą aktualizację Windowsa 8.1 w której nie ma już opcji wyłączenia podpisu sterowników. A powyższe sterowniki nie działają bo i tak wyświetla się komunikat o podpisie. Ale dzięki temu artykułowi znalazłem najnowszą wersję programu Zadig w wersji 2.1 i przy jej pomocy szybko i bez problemowo zainstalowałem sterownik do mojego programatora. Oto link do strony:

    http://zadig.akeo.ie/

    Oraz bezpośredni link do pliku:

    http://zadig.akeo.ie/downloads/zadig_2.1.0.exe
    **************************************************

    i jednocześnie dziękuję za znalezienie już nowszej wersji tego programu. Ja ją pobrałem i już zaktualizowałem na blogu ;)

    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę znaleźc pliku EXE. jakieś podpowiedzi ?? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To słabo szukasz :( .... a na górze masz jak byk link do pobrania

      Usuń