Ads_700x200

wtorek, 6 lutego 2018

MkMENU oficjalny START plus nowe możliwości ;)

Witam,

W związku z tym, że w dniu dzisiejszym właśnie zakończyły się prace nad projektem o nazwie MkMENU, miło mi przedstawić tym razem już oficjalną prezentację możliwości tej biblioteki, tego mechanizmu. Nurtowały mnie bowiem dwie ważne kwestie: PIERWSZA w jaki sposób dokonać zmian w bibliotece aby nasze MENU mogło wyświetlać również wartości przynajmniej niektórych pozycji, tak od razu na ekranie MENU/SUBMENU. DRUGA sprawa to czy uda się dokonać wszystkich przeliczeń związanych z obsługą wieloliniowego MENU, na DOWOLNYM ekranie/wyświetlaczu tak aby wciąż nie uzależniać biblioteki od warstwy sprzętowej a jednocześnie oddać użytkownikowi absolutnie wygodne w obsłudze narzędzie. No i udało się połączyć obie możliwości w JEDNEJ bibliotece. Co więcej, sam postanowiłem przetestować proces instalacji od samego początku, tak jak osoba, która pierwszy raz o tej bibliotece usłyszała i nie chcąc wnikać w meandry jej działania, chciałaby po prostu móc szybko dla testu odpalić całość. Na tym polu wydaje mi się, że też zostało zrobione bardzo dużo ponieważ pojawiły się "templatki" czyli wzorcowe pliki na bazie których przykładowy test na najpopularniejszym bodajże wyświetlaczu LCD 2x16 uda się KAŻDEMU uruchomić w kilka chwil po kolejnym poradniku, w którym zaprezentuję jak to się robi "od początku" Tymczasem zapraszam na filmik, w którym prezentuję nowe możliwości na START:



oto film:














...

;)

8 komentarzy:

  1. Szacun Mirku,jeszcze oledzik.
    Jest moc!SUPER.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mirku, czy przewidujesz możliwość różnych sposobów dokonywania zmiany wartości?
    Dla on/off, nie ma problemu wystarczy kliknięcie przyciskiem enkodera. Ale np. wpisywanie adresu maski 255.255.255.0 klikaniem mogło by doprowadzić do szału.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy kolega oglądał dokładnie drugą część poradnika ? Przecież obsługa zmiany wartości properiesów nie zależy ABSOLUTNIE od MkMenu ;) .... Po to jest zdarzenie mk_execute_node() to tam robisz to jak ci się ŻYWNIE PODOBA - ja tylko pokazałem taki przykład "na szybko" żeby każdy widział, że można to robić samemu - a nie, że ja tak wymyśliłem "na sztywno" i że robi to MkMenu. Na tym polega SIŁA MkMenu panie kochany.

      Usuń
  3. Mirku gdzie jesteś. Miesiąc minął a to nic ;-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co się miało dziać? przypomnij .... A poza tym przypominam, że teraz sezon na grypę ;) więc i mnie niestety dopadła na dłużej

      Usuń
  4. Mirku "masz łeb" że tak powiem:) Świetnie to wszystko obmyśliłeś i poskładałeś. Przy pierwszej próbie odpaliłem menu na moim graficznym LCD-ku S1D15710. Obsługa menu to czysta przyjemność. Niemniej czeka mnie jeszcze dużo pracy, bo zaciąłem się przy tych wszystkich propertisach, execute_node i całej tej części... wykonawczej.
    Także każdy kolejny poradnik kładący nacisk na różne nastawy/ustawienia/zapisywanie, realizację funkcji wykonawczych itd. realizowane w menu będzie niezwykle cenny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mirku mówiłeś w swoich poradnikach aby dać Ci sygnał, czy chcemy abyś abyś dalej robił coś w danym kierunku. Dla zupełnie początkujących przydał by się jakiś poradnik - tak jak napisał Gordon - o części wykonawczej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń