Ads_700x200

wtorek, 4 czerwca 2013

Win8 prosty program a cieszy - WinPWR

Witam,

Tym razem króciutko ;) w związku z tym iż będąc ZMUSZONYM musiałem przejść na Windows 8, okazało się że dostanie się do klawisza wyłączającego zasilanie z poziomu pulpitu bo na kafelkach w ogóle nie pracuję, graniczy z cudem :( ... trzeba się przeklikać przez dziesiątki poziomów ... aby po prostu ot wyłączyć czy zrestartować komputer. Postanowiłem napisać super prosty ale jak dla mnie użyteczny programik MkWinPWR, który siedzi sobie na pulpicie i od razu CYK, i wybieramy zamknij, restart, hibernacja albo uśpienie. Działanie IDENTYCZNE z systemowym więc spokojnie - w razie czego windows zapyta przed zamknięciem czy np zapisałeś coś tam w swojej aplikacji a jeśli nie to da sobie na wstrzymanie. Być może komuś z was także się przyda, więc zapraszam do pobierania. Dodam, że działa tak na prawdę w KAŻDYM systemie Windows począwszy od Win XP. Po niewielkim Update programu dodałem jak widać na obrazku jeszcze możliwość hibernacji systemu, która w przypadku akurat Windows8 bardzo ładnie działa. Można go wykorzystywać nawet do celów komercyjnych za FREE ;) ... miłego użytkowania jak coś. poniżej link skąd go można pobrać:


Na dzień dzisiejszy czyli 2016-11-13 to już do pobrania jest nowsza wersja 3.0 pozwalająca na wykonanie jednej z 4 akcji po z góry określonym czasie ;) jak na obrazku:







;)

26 komentarzy:

  1. 750kB? Ładnie jak na program, który nic nie robi. ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że kolega ma jeszcze przyzwyczajenia z epoki DOS'a ;) .... kto w dzisiejszych czasach patrzy na to ile program zajmuje czy 50kB czy 1Mb czy 200MB ? ;) To i tak jest skompilowane pod Delphi a wystarczy napisać takie byle coś pod np C# i plik exe zaraz spuchnie 6 razy ;)

      Mnie tam już dawno przestało ruszać ile program zajmuje.

      Usuń
    2. hah szczerze powiedziawszy ja tam wolę dos'a od windowsów nowszych niż xp :D wielkość niby nie ma znaczenia [omg ^^] ale minimalne rozmiary są dobrym nawykiem, zwłaszcza kiedy by się pisało kod pod uC :D złe przyzwyczajenia itp. am i right? wrong? am i whatever? :)

      Usuń
    3. Ciekawe ile jeszcze razy będzie trzeba powtórzyć że mnie to nic nie obchodzi a wręcz czochra ;) ile zajmuje ten program hahaha dla mnie może zajmować 1Mb, nawet 2Mb albo i 5Mb ..... Nic nie poradzę tym, którzy się zatrzymali na pewnym etapie i żyją jedną nogą w virtulalnym DOS'ie

      A jak kolega chce mały programik to niech sobie pisze kod w czystym asemblerze pod windows hahaha ;)

      Usuń
  2. Można prościej - ja to mam tak jak opisałem na moim forum :
    "Można również na pasku zadań umieścić skrót do zamykania komputera. Przycisk w postaci ikony można umieścić na pasku zadań np. całkiem z lewej strony.
    Dla przykładu kilka poleceń:
    Wyłącz komputer : Shutdown.exe -s -t 00
    Zrestartuj komputer: Shutdown.exe -r -t 00
    Zablokuj komputer : Rundll32.exe User32.dll,LockWorkStation
    Zahibernuj komputer : rundll32.exe PowrProf.dll,SetSuspendState
    Uśpij komputer: rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0"
    Jako menu Start na pasku zadań z prawej strony - skrena nie da sie tutaj zamieścić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pewnie że można na milion sposobów to zrobić ;) ale ja np jestem już za wygodny i za chiny nie chciałbym sobie głowy zawracać jakimś tam tworzeniem skrótów i takimi zabawami ..... chociaż dla wielu to będzie pewnie fajne ;)

      Ja mam mały prosty programik śliczne ikonki, KLIK KLIK i sprawa załatwiona ... a jak nawet przeinstaluję windowsa to nie muszę zaglądać do żadnej ściągi tylko - programik na pulpit i znowu WSZYSTKO JEST ;)

      ot każdy lubi coś innego

      Usuń
  3. Pisałem to pod "wrażeniem" uwagi o 750kB programu. Co do prostoty obsługi faktycznie każdy robi jak uważa. Mnie wygodniej mieć wszystko co możliwe na pasku a nie na pulpicie. Ale większość ludzi ma pulpit pełny ikon i to się im podoba – mnie niestety nie. Każdy ma to co lubi a o gustach się ponoć nie dyskutuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie co tu mówić o gustach - na prawdę każdy lubi co innego na swoim pulpicie ;)

      ja tylko dodam że ten mój gadżet tak samo i to z łatwością wrzucić na pasek

      a uwaga z wielkością 750kB to na prawdę była nie trafiona ;) nawet w czasie DOS'a gdzie były dyskietki 1,44MB to nie było dużo ;) hahaha a dzisiaj ? przy minimalnym pendrajwie 2GB itp itd ?

      Usuń
  4. Ano można wrzucić na pasek. np ja mam na pasku z lewej strony "MkAvrCalculator",Bascoma, DSO-USB, Eclis itp.
    Inna sprawa to taka, że w dzień nie zamykam komputera tylko usypiam z klawiatury. Później moment (kilka sekund) i mam komputer z takimi programami z jakimi go uśpiłem czy wprowadziłem w hibernację - nawet po wyłączeniu zasilania sieci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Mirek też przeszedłem na Win8 i o zgrozo jak zobaczyłem to zamykanie to dostałem epilepsji uratowałeś mnie tym programikiem szacun:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdyby napisać ten program w "czystym" winapi to bylby leciutki. Jeżeli używa się takich rzeczy jak Borland Studio lub Visual to potem "puchną" te programy jak opisywany wyżej WinPWR. W pana programie jest pewnie wiele niepotrzebnych danych które samo IDE dostarcza, przez to program ciężki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałem już wyżej komuś co sądzę na temat lekkości .... co to za różnica czy taki program ma 750kB czy może 1,5M albo może 220kB ? co za różnica ???

      Jak ktoś widzi różnicę - to niestety może nie do końca (bardzo przepraszam za to określenie) rozumie co się dzieje dookoła niego jeśli chodzi o czasy w jakich żyjemy, o system operacyjny jakim się posługujemy itp ... to nie epoka DOS'a łupanego ani starych stacji dyskietek 3,5" czy jeszcze większych ....

      a widzę, że kolega też się zatrzymał jakby w tamtym świecie. Poza tym to nie program na mikrokontroler. Więc proszę dać już sobie spokój z dywagacjami o tym jak to dużo kodu wyszło bo to zaczyna być śmieszne ... kolejne wpisy tego typu po prostu usunę bo pachnie mi to malkontenctwem i tyle ;)

      Usuń
  7. I dobrze Mirku mówisz , niech waży i tonę byle działał :)
    Jest dokładnie tak jak w tytule 'prosty program a cieszy'.

    Pozdrawiam i dziękuję .

    OdpowiedzUsuń
  8. Również nie rozumiem o co tu chodzi. Program zajmuje tyle i tyle, i koniec. Jak ktoś chce liczyć kilobajty to niech idzie na matematyka.

    OdpowiedzUsuń
  9. W Windows 8 może nie jest to intuicyjne ale jest szybka metoda na zamykanie/usypianie. Wystarczy dojechać kursorem do prawego górnego rogu. Wtedy pojawi się menu, a w nim ikona zebatki czy przycisku on/off (nie pamiętam teraz dokladnie). Kliknij i juz masz wszystkie opcje :) jak sie czlowiek przyzwyczai to jest to tak samo szybkie jak Start> Zamknij>...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie kolego ale może przeczytaj to co napisałem wyżej. No toż właśnie z tego powodu napisałem sobie ten programik i z powodzeniem z niego korzystam zamiast dojeżdżać do twojego górnego rogu i ikony zębatki a potem opcje których nie pamiętasz...

      Ja też nie pamiętam i nie muszę pamiętać bo mam programik.

      Usuń
  10. Oczywiście ze czytałem i rozumiem sens istoty programu, sam miałem ten problem :P chciałem tylko zaznaczyć ze w win8, choć ukryte, jest jednak przycisk zamykania. Moim zamiarem było podzielenie się po prostu tym spostrzeżeniem.
    'A potem opcje których nie pamiętasz...' - tam właśnie nie ma nic dalej- w tym właśnie sens. Jedyne czego nie bylem pewny to ikony (grafiki) przycisku. Po rozwinięciu tego bocznego menu jest właśnie od razu już przycisk zamknij - klikasz i jak w poprzednich wersjach masz zamknij/uruchom ponownie/uspij - żadnych dalszych opcji (przesuniecie kursora + ikona zamknij + akcja zamkniecia) :)
    Tym niemniej programik bardzo fajny i przyjemny. Szkoda ze nie znalazłem go wcześniej gdy tak samo miałem problemy z zamykaniem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie by było gdyby można by go schować do programów po prawej stronie (tray?) w ten sposób zawsze by był pod ręką, a w pasku troszkę przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już mam to w planach rozwoju ;) bo też inni użytkownicy o to prosili a nawet kilka innych bardzo ciekawych i użytecznych opcji ;)

      Usuń
  12. No Mirku wersja 3.0 zajmuje 1GB pamięci ale czochra mnie to ważne że komputer wyłączy się o czasie :)

    To tak odnośnie tych w/w komentarzy ... jak komuś się nie podoba ile program zajmuje niech napisze taki sam program gdzie będzie on ważył 1kb w dzisiejszych czasach nawet przeglądarka WWW zajmuje okło 60Mb a przecież nie robi nic nadzwyczajnego i 10 lat temu i teraz dało się oglądać WWW ...

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ok ok ;) ale nie 1 GB .... jak już to 1 MB w pamięci ... to tak. Sam plik zajmuje 2,75 MB na dysku. I jak mówisz - jeśli komuś to za dużo - to niech nawet tu nie zagląda - będzie zdrowszy ;)

      Usuń
  13. O a opcja close to tray funktioniert nicht

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwaga 1: Potwierdzam, że opcja "close to tray" w dalszym ciągu nie działa.
    Uwaga 2: Może, zamiast rozwijanej tabelki z czasem zadziałania programu, stworzyć okienko do wpisywania liczby minut do np. zamknięcia systemu. W ten sposób kazdy dobierze czas wg uznania. Jesli np. chciałbym wyłączyć komputer po 1,5h, to muszę wybierać między 1h, a 2h :/

    Ogólnie super program!!! Cieszę się, że stworzył Pan takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, nad TRAY'em jeszcze trwają prace i potrwają jeszcze trochę ... ;)

      Odnośnie czasu do zamknięcia to ja tu posłuchałem raczej właśnie zdecydowanej większości uwag, żeby było to mega proste czyli szybkie pole wyboru z kilkoma czasami do wyboru bo to jest szybciej obsłużyć nawet na ekranie dotykowym. A nie chcę też żeby się z tego kombajn zaraz jakiś robił ... ale w przyszłości może pomyślę ... zobaczymy.

      Druga sprawa - że co to za różnica czy 1,5h czy 2h ;) ?

      ale jak mówię nie upieram się - może jakoś połączę obie opcje ? ... ok zobaczymy

      Usuń
  15. A może by dodać funkcję w stylu "zawsze na wierzchu" dla okna które wybierzemy? Taka prosta funkcjonalność, a wiele razy było mi takie coś potrzebne, a chyba oryginalnie w Windowsie tego nie ma(na pewno w tych > xp)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale o które okno chodzi ? okno tego programu ? Jeśli tak to się zastanawiam dlaczego byłoby to potrzebne ? spróbuj dać jakieś argumenty ...

      Usuń